El president d’ERPV, Agustí Cerdà, ha recordat aquest matí la reunió que va tenir l’actual Ministre de Treball, Eduardo Zaplana, amb el comandant de les Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia (FARC), Raul Reyes, el 22 de febrer del 2000 al Palau de la Generalitat.
Cerdà ha dit que “aqueixa reunió és la prova de la hipocresia del PP envers el terrorisme. Disposem de proves que demostren que Eduardo Zaplana, encara com a President de la Generalitat Valenciana va rebre al ja esmentat Raul Reyes, al negociador de les FARC Felipe Rincón i representants del govern de Colòmbia”.
Així mateix, la mateixa jornada de la reunió representants de les FARC i de la Generalitat, inclòs Zaplana, van fer una visita a Benidorm on se celebrà un acte en honor als 44 anys de la signatura de l’Acord de Benidorm que donà inici al Frente Nacional. Val a dir, que aquesta visita fou, presumptament, pagada amb diners públics.
El president d’ERPV ha volgut destacar “la incoherència dels partits polítics que en algun moment s’han reunit amb grups terroristes i que ara sentencien a Josep-Lluís Carod-Rovira per haver fet el mateix”.
Cerdà ha continuat “m’agradaria preguntar-li al senyor Zaplana si és que les morts a mans de més de 10.000 armats de les FARC tenen menys valor que les morts a mans d’ETA, o si, al contrari, mesuren les accions terroristes d’ETA en vots i no en morts”.
El dirigent ha finalitzat puntualitzant que “la nostra recriminació no és per la negociació mantinguda amb les FARC, sinó per haver-nos negat a nosaltres la mateixa possibilitat d’intentar resoldre conflictes armats mitjançant el diàleg i la paraula”.