Pere Aragonès, durant la seva intervenció a l'acte de la plaça de la Virreina

El barri de Gràcia de Barcelona ha acollit aquest dissabte un dels actes de la campanya 'Ciutats Republicanes, ciutats de progrés', que ha comptat amb la particicipació del vicepresident de la Generalitat i adjunt a la presidència d'Esquerra Republicana, Pere Aragonès, i l'alcaldable per Barcelona, Ernest Maragall, entre d'altres.

El vicepresident del Govern i adjunt a la presidència d’Esquerra Republicana, Pere Aragonès, ha denunciat aquest matí a l’acte de la campanya Ciutats republicanes, ciutats de progrés que “els majors delinqüents son els que van enviar la policia l’1 d’octubre. Encara no han estat jutjats però ho estaran”. En relació amb la denúncia interposada per JUPOL, Aragonès ha assegurat que “aquest país no l’atura ningú, ni amb una denúncia ni amb amenaces”.

El vicepresident Aragonès ha manifestat que “necessitem un ajuntament que faci bones accions i determinades, i no grans proclames, i això l’Ernest Maragall ho pot fer i ho farà liderant l’ajuntament de Barcelona”.

Al seu torn, el candidat a l’alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, en referència a l’existència de preses i presos polítics, ha denunciat la “terrible agressió a la nostra identitat, a la nostra més profunda raó i a la nostra voluntat col·lectiva que suposa”. Maragall ha manifestat que “a Barcelona presentarem una candidatura de ciutat, de projecte, de gent de tots els barris, de gent compromesa”.

Presentarem una candidatura de ciutat, de projecte, de gent de tots els barris, de gent compromesa
Ernest Maragall Candidat per Esquerra Republicana a l'alcaldia de Barcelona

La consellera de Justícia, Ester Capella, ha assegurat que “quan defensem el dret a ser una República, també defensem els drets i les llibertats de tothom, perquè la llibertat es veu amenaçada a Espanya, a Europa i al món”. Capella ha criticat l’actitud del govern espanyol i li ha recordat que “si vol trobar una solució, ha de canviar les presons pels despatxos i els barrots pels faristols”.

En la seva intervenció, la diputada al Congrés Ana Surra ha lamentat que el govern de Barcelona “no ha sabut trencar amb el paternalisme de l’esquerra ni lluitar contra el relat de la dreta que criminalitza la venda ambulant”.

La jornada republicana s'ha iniciat amb la lectura d’una carta del president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, per part de la diputada al Parlament Eva Baró: “Barcelona ha de ser el far de la lluita pels drets civils i polítics, la capital republicana d’una nació que lidera la lluita per la fraternitat, el referent internacional per una societat més lliure i justa”.

Baró ha recordat que “el nostre ideal republicà es construeix a les places i als carrers de totes les ciutats republicanes”.