Josep Maria Jové en la sessió de control al Parlament

El president de la Generalitat de Catalunya ha denunciat que els fets coneguts "no creïn cap tipus de motivació per part de la fiscalia general de l'estat"

El president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana, Josep Maria Jové, ha denunciat "el nivell de corrupció i de putrefacció de les estructures del règim del 78", ja que en les últimes hores s'han publicat dues notícies que ho evidencien.

Per una banda, el president del grup parlamentari ha destacat que "és una barbaritat immoral i hauria de repugnar els demòcrates", l'entrevista a l'exministre Barrionuevo que justifica el terrorisme d'Estat, segrestos i detencions il·legals.

Per altra, també ha assenyalat la notícia que el rei emèrit "traginava bosses de diners a cabassos amunt i avall i que apareixien del no-res" i "l'assetjament i les amenaces contra qui ara ho denuncia", que són "gravíssims".

Durant la sessió de control al Parlament, Jové, ha volgut subratllar que aquestes dues notícies estan "justificades per la sacrosanta unitat d'Espanya”, la mateixa que, “s'ha endegat en una causa general amb el concurs de tots els aparells de l'estat contra una ideologia democràtica".

En aquest sentit, el president del grup parlamentari republicà ha apel·lat als altres grups de la cambra, precisament, "als que branden la constitució i als que defensen l'estat", i els ha preguntat "si no els incomoda que el silenci sigui sempre còmplice dels mateixos o si els indigna la ceguesa de la justícia".

"Nosaltres som lluny d'això. Tan lluny que hi plantem cara amb una alternativa que volem, que necessitem, que anhelem en forma de República Catalana", ha assenyalat Jové. "Volem un sistema nou per ser més justos, més lliures, més nets i fins i tot més honestos. Amb més drets i més democràcia", ha defensat.

President Pere Aragonès en la sessió de control al Parlament

Aragonès: “Els fets corroboren que la monarquia és una institució que està sobre unes bases corruptes en si mateixa”

En la mateixa línia, el president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, ha denunciat que els fets coneguts "no creïn cap tipus de motivació per part de la fiscalia general de l'estat" i ha assegurat que "quan han d'actuar d'ofici corren davant d'aquells que formen part, segons ells, de la dissidència política o tenen altres posicionaments respecte el que són els pilars bàsics del règim del 78", ha afegit.

"Els fets corroboren que la monarquia és una institució que està sobre unes bases corruptes en si mateixa", explica el president fent referència també a la notícia coneguda sobre el rei emèrit. "Mentre aquí es patia una crisi econòmica, la més gran que hi ha hagut des de la guerra civil, el cap de l'estat, anava amb bosses plenes de diners", ha destacat Aragonès.

És per tot això que l'objectiu d'Esquerra Republicana és "seguir combatent aquest règim i seguir treballant per aquesta àmplia majoria a Catalunya, que sí que aposta per una República de drets i llibertats on tots els ciutadans, a diferència de l'estat espanyol, siguin iguals davant de la llei", ha clos el president de Catalunya.