El diputat Pau Morales en la seva intervenció al Parlament de Catalunya

Els republicans volen impulsar un acord polític contra la xenofòbia en campanya electoral com el que es va fer el 2019

El Parlament de Catalunya ha aprovat una moció d’Esquerra Republicana per crear un pacte contra els discursos racistes de cara a la campanya electoral de les pròximes eleccions municipals. La proposta dels republicans ha comptat amb un ampli suport parlamentari i s’ha aprovat amb els vots a favor d’Esquerra Republicana, PSC, Junts, CUP i comuns.

Tal com ha explicat el diputat republicà Pau Morales, el context actual de creixement de l’extrema dreta fa necessari blindar les institucions dels discursos d’odi i discriminatoris. “L’extrema dreta és un perill per l’avenç de tots aquells drets democràtics pels quals lluitem cada dia”, ha expressat Morales.

Davant aquest ascens, i tal com especifica el text aprovat pel Parlament, els republicans veuen imprescindible “salvaguardar els drets fonamentals de totes les persones i defensar els valors democràtics de respecte a la diversitat”. L’hemicicle ha expressat en diverses ocasions la seva voluntat de protegir la ciutadania de l’extrema dreta i, per aquest motiu, ara -a les portes d’una campanya electoral- els republicans aposten per traslladar aquest compromís al món local.

De fet, l’objectiu de la moció d’Esquerra Republicana és renovar un acord similar al que ja es va impulsar abans de les últimes eleccions municipals, l’any 2019. “A les properes eleccions municipals, el 28 de maig, ens hi juguem molt. Hem d’impedir que l’extrema dreta guanyi representativitat a través del seu discurs populista ple de falsedats”, ha defensat el diputat republicà.

Precisament, per evitar la incursió de l’extrema dreta en el dia a dia parlamentari i el consegüent retrocés dels drets més fonamentals, els republicans, juntament amb la CUP, proposen reformar el reglament i, entre altres coses, prohibir els discursos d’odi al Parlament.