El Parlament aprova la creació d'una comissió d'investigació sobre els atemptats del 17 i el 18 d'agost a Barcelona i Cambrils

El Parlament ha donat llum verd a la creació d'una comissió d'investigació dels atemptats a Barcelona i Cambrils per 92 vots a favor (JxCat, ERC, PSC-Units, CatECP i CUP) i 40 abstencions (C's i PPC).

La diputada del Grup Republicà Montserrat Fornells ha insistit durant el debat que “cal posar llum a la cadena de comunicació i coordinació entre forces policials sobre l’imam, per saber quines mesures de control existien sobre ell i com es van gestionar”. Fornells ha assegurat que “la ciutadania necessita i mereix respostes” i ha explicat que la comissió d’investigació té com a objecte l’abast, l’anàlisi i investigació dels fets ocorreguts el 17 i 18 d’agost: causes, antecedents, implicacions, participació, perpetració i conseqüències.

La resposta de la societat catalana després dels atemptats va ser exemplar; d'absoluta condemna, però també cívica i sense cap retret xenòfob
Montserrat Fornells Diputada del Grup Republicà
  Montserrat Fornells: “La ciutadania es mereix respostes. Per què un individu relacionat amb el CNI es converteix en líder d'una cèl·lula terrorista?”

Montserrat Fornells ha destacat “la resposta que va tenir la societat catalana després d’aquests tràgics successos, que va ser d’absoluta condemna als atemptats però també amb una actitud exemplar, cívica i sense cap retret xenòfob” i ha lloat la tasca dels Mossos d'Esquadra, tant en l'operatiu com a nivell comunicatiu. En aquest punt, la diputada republicana ha recordat que el llavors cap dels Mossos d'Esquadra, el Major Trapero, serà jutjat per sedició i organització criminal per l'Audiència Nacional i ha fet explícit tot el suport del Grup Republicà.