Meritxell Serret i Marta Vilalta a l'hemicicle del Parlament

Serret carrega contra la decisió del Suprem d’avalar la suspensió de Juvillà: "No ens sorprèn, però no és normal; és la justícia frenant allò que han dit les urnes"

La portaveu adjunta del grup parlamentari d’Esquerra Republicana, Meritxell Serret, ha agraït “el to clar, positiu i propositiu” del president de la Generalitat, Pere Aragonès, en la conferència d’aquest dilluns: “El president va posar sobre la taula una proposta que ens ha de permetre avançar com a país i com a projecte independentista, lluny de retrets i d’un context amb molt soroll; el seu to ens aporta llum”, ha valorat Serret en una roda de premsa al Parlament.

“Va defensar la seva visió de la Catalunya sencera i la necessitat de donar resposta a les necessitats de tota la societat, visqui on visqui, parli com parli i senti com senti”, ha afegit Serret, “i, alhora, va ser contundent cap al bloqueig de l’Estat espanyol per resoldre el conflicte polític amb Catalunya”. Un bloqueig, ha assenyalat, que només es pot explicar “per interessos electorals i partidistes i per la incapacitat de l’Estat de donar resposta als grans consensos i als canvis estructurals que demana la societat catalana”.

Davant d'aquest bloqueig de l’Estat “per falta de valentia política”, Serret ha posat en valor que el president Aragonès urgís a reactivar l’estratègia independentista per aconseguir l’amnistia i l’autodeterminació. “El president va apel·lar a la unitat d’acció independentista per fer més forta i resilient la força negociadora davant de l’Estat; perquè tots junts, amb una estratègia compartida, puguem forçar l’Estat a sortir d’aquest bloqueig”, ha explicat la portaveu.

L’Estat bloqueja la negociació per interessos electorals i partidistes
Meritxell Serret Portaveu adjunta del grup parlamentari

A la conferència, el president també va defensar polítiques transformadores per garantir el benestar de la ciutadania, “tenint en compte la diversitat social i territorial”, ha subratllat Serret. Polítiques per garantir l’accés a l’habitatge i lluitar contra els desnonaments, per exemple, així com per blindar la llengua catalana i per impulsar una economia més social i verda.

El Suprem avala la injustícia contra Pau Juvillà

Meritxell Serret també s’ha referit a una notícia recent: El Tribunal Suprem ha avalat l’ordre de la Junta Electoral de retirar l’escó a Pau Juvillà mentre no hi hagi sentència ferma. “És un fet que lamentem; la decisió del Suprem no ens sorprèn, però això no vol dir que sigui normal, en cap cas; és la justícia frenant allò que han dit les urnes”, ha denunciat, tot traslladant “tot el suport” al diputat de la CUP.

Davant d’aquest fet, la portaveu ha defensat “una estratègia antirepressiva consensuada, i no basada en buscar culpables de la repressió entre els independentistes”. “Hem d’assumir la complexitat de la repressió i reforçar-nos al màxim per fer-hi front, des de la màxima unitat d’acció”, ha insistit.

Per acabar, ha constatat que, tal com els republicans havien demanat, la presidenta del Parlament, Laura Borràs, finalment ha donat explicacions públiques sobre aquesta qüestió. “Potser han arribat més tard del que hauríem volgut”, ha dit Serret, “però finalment ha passat, i ho agraïm i no entrarem en un ball de retrets públic”. “També volem posar en valor la feina dels treballadors i treballadores del Parlament; defensar els seus drets ha estat sempre una línia vermella per a Esquerra Republicana”, ha clos.