Vista aèria de la Conferència Nacional celebrada el 2018.

La militància votarà un total de 518 esmenes a la ponència que actualitzarà l’estratègia política d’Esquerra Republicana per als propers anys

Aquest dimarts 15 de febrer arrenquen els congressos territorials per debatre la ponència de la Conferència Nacional 2022, que sota el lema “Escrivim el futur republicà” se celebrarà els propers 12 i 13 de març al recinte de La Farga de L’Hospitalet. El Vallès Oriental i Girona donaran el tret de sortida als debats territorials de les esmenes, que juntament amb els debats a les assemblees sectorials que iniciarà dijous la sectorial de Cooperació, Pau i Solidaritat, perfilaran l’estratègia política d’Esquerra Republicana i l’horitzó del país per a la propera dècada.

“Estan passant moltes coses, el dia a dia és molt demandant, però estem obligats a saber cap a on anem i cap a on volem portar el país i la societat”, explica el vicesecretari general de Prospectiva i Agenda 2030 i coordinador de la Ponència Nacional, Raül Romeva. L’objectiu d’aquest procés, subratlla, és “establir molt bé el GPS perquè al final el dia a dia sigui coherent amb aquest objectiu a mig termini”.

“Hi ha hagut moltes esmenes, moltes ganes de participar, moltes propostes, que la participació sigui alta és un bon indicador de la salut del projecte”, valora Romeva. En total s’han presentat 518 esmenes: 8 esmenes a la totalitat, 431 esmenes territorials i 79 esmenes sectorials, aquestes últimes especialment en l’àmbit del medi ambient i l’energia (25) i de política territorial (23).

Estem obligats a saber cap a on anem i cap a on volem portar el país i la societat
Raül Romeva Vicesecretari general de Prospectiva i Agenda 2030

Un projecte que representi tothom

Les esmenes aprovades entraran en un procés de negociació amb la Comissió Redactora de la Ponència, i aquelles que no siguin transaccionades o retirades seran debatudes al ple de la Conferència Nacional. “En la mesura del possible sempre és bo intentar sumar totes les sensibilitats, que tothom, d’una manera o una altra, es pugui sentir representat en el text que surti de la ponència final”, manté el coordinador del text.

La ponència detalla el conjunt de polítiques públiques que han de guiar la governança del país en la propera dècada, el full de ruta cap a la república catalana i les polítiques que desenvoluparà Esquerra Republicana per a la transformació social, verda, feminista i democràtica del país. “Tenim clar què volem, per què ho volem, per a què i com ho volem fer”, clou Romeva.

Podeu consultar tota la informació de la Conferència Nacional 2022 aquí.

Etiquetes