Oriol Junqueras en el seu discurs al Consell Nacional / Gerard Magrinyà

El president d’Esquerra Republicana s’ha adreçat als consellers nacionals del partit i ha assegurat que els republicans ho donen tot pels “objectius polítics: l’amnistia, l’autodeterminació i la independència”

“La llengua es defensa prestigiant-la i fent-la servir”, així de contundent s’ha mostrat el president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, en el seu discurs davant del Consell Nacional del partit. El republicà ha posat en valor el català i ha assegurat que la llengua “es prestigia fent-la servir i ningú com nosaltres s’esforça tant per fer-la servir en tots els àmbits, institucional, municipal, a tot arreu”, ha afegit.

El president del partit ha centrat bona part del discurs en l’educació i ha fet referència a la rebaixa de ràtios a les classes de les escoles catalanes així com a la gratuïtat de l’Infantil 2: “Contribueix a millorar la qualitat de l’educació de les nostres classes, treballar per la gratuïtat del nostre sistema educatiu, garanteix la igualtat d’oportunitats i ajuda a les famílies. Res és tan important per la igualtat d’oportunitats com que els nostres fills i filles passin temps a l’escola”.

En aquest sentit, Junqueras ha indicat que els republicans “som els que fem que les coses passin. En totes les nostres accions posem la defensa del nostre país i la consecució dels nostres objectius polítics: amnistia, autodeterminació, i independència”.

Així mateix, Junqueras ha reconegut que “el país sempre ha trobat la manera d’afrontar les dificultats i escampar la llavor de la derrota no contribueix en res a la victòria”, ha afirmat. El president del partit també ha volgut remarcar que malgrat hi hagi un discurs derrotista actualment, la societat catalana sempre ha trobat la manera de tirar endavant.

Discurs d'Oriol Junqueras al Consell Nacional / Gerard Magrinyà

Hi ha raons per ser optimistes, ha prosseguit, “la força de la societat, de la gent d’aquest país, de les persones que prestigien l’ús de la llengua, de la gent que treballa i s’aixeca cada dia per obrir la finestra del seu negoci”.

Junqueras, ha volgut deixar clar que “totes les persones ens trobaran sempre al seu costat i es sentiran orgullosos i orgulloses igual que nosaltres ens sentim orgullosos d’aquesta societat”.

Per la seva banda, el president del Consell Nacional, Josep Maria Jové, ha donat la benvinguda als centenars de consellers nacionals i ha recordat que, malgrat avui s’ha pogut celebrar presencialment el Consell Nacional, la secretària general, Marta Rovira, encara és a l’exili.