Pere Aragonès al Consell Nacional d'Esquerra Republicana / Marc Puig

El coordinador nacional d’Esquerra Republicana ha fet una crida a encarar les urnes en positiu i a reforçar les majories que defensen l’amnistia i l’autodeterminació

El coordinador nacional d’Esquerra Republicana, Pere Aragonès, ha donat el tret de sortida al Consell Nacional de la formació. Aragonès s’ha dirigit als consellers nacionals per advertir-los davant el nou “repte de les urnes”, “una oportunitat per a l’independentisme per sumar i acumular forces”, ha assegurat. “Les enquestes totes indiquen una cosa”, ha explicat el republicà, “que malgrat la dificultat, l’exili i la presó, l’independentisme reforçarà la seva majoria en les properes eleccions”.

Per encarar la propera cita a les urnes, Aragonès ha reiterat la importància d’abandonar la confrontació: “Anem a la feina, deixem els retrets enrere, enfortim l’independentisme i posem-nos a treballar”. “És això el que ens demana la gent al carrer”, ha afegit. En aquesta línia, el republicà també ha manifestat la necessitat de reivindicar els grans consensos que, ha dit, “ja existeixen en l’independentisme”. “Cal que defensem els grans acords de país, l’amnistia i l’autodeterminació, a totes les trinxeres”, ha afirmat Aragonès, i ha recordat que “ara tenim l’oportunitat de defensar-los a la Mesa de negociació amb l’Estat”. Respecte la Mesa, Aragonès ha apuntat que, malgrat alguns l’haguessin vist amb un “escepticisme excessiu”, “estem contents que finalment s’hi hagin sumat”.

Pere Aragonès també ha volgut posar en valor la feina ben feta: “Des d’Esquerra Republicana vam treballar per constituir una Mesa de Negociació i posar-la al servei del país”, ha constatat, “com també hem fet amb els pressupostos, que per primera vegada han aconseguit posar d’acord forces molt diferents”. “Sempre hem defensat l’alliberament nacional i la justícia social”, ha afegit Aragonès.

El republicà també ha alertat que “sovint, qui obra camí és qui més es cansa; però nosaltres no hem vingut per descansar, hem vingut per avançar”. “Esquerra Republicana no va néixer per contemplar la història, va néixer per transformar la realitat, va néixer per declarar la República Catalana”, ha clos Aragonès.

El Consell Nacional celebrat aquest matí ha ratificat “reivindicar la Mesa de Negociació entre Catalunya i l'Estat espanyol” i defensar que “la solució passa per l'amnistia i la convocatòria d'un referèndum d'autodeterminació”.

Pots consultar el document complet aquí:

Etiquetes