Aragonès: 'Pedro Sánchez sap que a Esquerra Republicana ens té davant i no al costat, ens té de cara'

El coordinador nacional d’Esquerra Republicana ha reivindicat que la mesa de negociació es tornarà a reunir "amb tots els recels que calguin" perquè l'obligació és intentar-ho i ha assenyalat que l'independentisme no pot abandonar la bandera del diàleg: "Seria una irresponsabilitat"

El coordinador nacional d’Esquerra Republicana, Pere Aragonès, ha donat el tret de sortida al Consell Nacional de la formació i s'ha dirigit a Pedro Sánchez a qui ha avisat que "Esquerra Republicana és al seu davant, no al seu costat. Ens té de cara, de cara per parlar de les necessitats d’avui, per negociar i per reivindicar el dret a la independència i més drets per la ciutadania".

Aragonès s'ha mostrat convençut que hi haurà mesa de negociació amb l'estat espanyol i ha assegurat que seria "una irresponsabilitat deixar-ho ara". "Amb tots els recels i precaucions que calgui, però la nostra obligació és intentar-ho, posar-los contra les seves pròpies contradiccions".

Davant els reptes importants que afrontarà el país els propers mesos, el coordinador nacional d'Esquerra ho ha deixat molt clar: "no és el moment de repetir els errors de la crisi del 2008 gestionada des de l'austeritat". "Nosaltres no ho farem", ha insistit. "No és moment de retallar drets, És moment d'expandir-los".

Aragonès ha destacat que Esquerra se sent forta "per reconstruir el país, fer la independència i construir una República de drets i llibertats". També ha apel·lat al conjunt de l'independentisme per afrontar els mesos que venen "abandonant els retrets". "Esquerra no és l'enemic. L'adversari no és Esquerra Republicana sinó aquells que ens neguen el dret a l'autodeterminació, la llibertat dels presos i exiliats i la llibertat del nostre poble", ha conclòs.

Etiquetes