Pere Aragonès al plenari del Consell Nacional d'Esquerra Republicana /foto ACN

L'adjunt a la presidència d'Esquerra Republicana, Pere Aragonès, davant del Consell Nacional del partit ha reivindicat la feina que Esquerra Republicana ja ha començat a fer des del Govern i ha assegurat que cal seguir treballant més que mai per guanyar els nous embats sent més i més forts

"Hi haurà més octubres al nostre país i la feina que hem de fer ara és garantir que acabem guanyant i que la República sigui una realitat". Aquest missatge clar i contundent ha transmès Pere Aragonès als membres del Consell Nacional del partit. L'adjunt a la presidència del partit ha explicat que el partit segueix com el primer dia compromès en la lluita nacional per la construcció de la República que només té sentit si és per afavorir a tothom, per donar més oportunitats, per repartir les oportunitats entre tothom.

Per aconseguir aquesta victòria, hem de ser més republicans i per això és important l'actuació del partit no només des de les institucions sinó també al carrer, des de la mobilització, ha explicat Aragonès.

El Govern s'ha posat en marxa i hi ha la convicció que amb el Govern no n'hi ha prou i com a força política cal treballar a fons per fer República, i la manera de fer República és fer republicans i renovar el compromís amb una primera cita per reforçar l'estratègia a la Conferència Nacional del partit.

El primer que s'ha fet des del Govern és posar fil a l'agulla per esborrar els efectes del 155 sobre les institucions. La consellera de Justícia, Ester Capella, ha tornat a posar de nou la política penitenciària al servei de la reinserció. La consellera d'Agricultura Teresa Jordà ha començat a aplicar la primera estratègia marítima i defensa de nou els treballadors del mar i de la terra al país. La consellera de Salut, Alba Vergés, defensa la universalització de la salut i reclama al nou govern espanyol que, a més de fer-se enrere del que va representar el PP, el que ha de fer és retirar el recurs que hi ha al Tribunal Constitucional contra la llei catalana. El primer que va fer el conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, va ser defensar els docents de Sant Andreu de la Barca i la Seu d'Urgell. I des del departament d'Economia s'ha posat fi a la intervenció de les finances de la Generalitat i es torna a controlar la tresoreria de la Generalitat. També el departament d'Exteriors, encapçalat per Ernest Maragall, ha anunciat que es recuperarà el Diplocat, que es reobren les delegacions exteriors i s'ampliaran. I des del departament de Treball, Afers Socials i Famílies on es van trobar bloquejats 800 M€, 300 dels quals estaven destinats a les entitats del Tercer Sector, ja s'han desbloquejat els expedients que mantenien aquestes entitats a la corda fluixa.

Pere Aragonès Adjunt a la presidència d'Esquerra Republicana
 Pere Aragonès, adjunt a la presidència d'Esquerra Republicana/ Foto ACN

Tot això, ha explicat Aragonès, "està al servei de poder guanyar un país per a tothom, una República que volem per a tothom i els nous embats s'ha de guanyar de manera definitiva, hem de ser més i hem de ser més forts, tenir més suports internacionals".

Des d'Esquerra Republicana es treballa per la República que ha d'aportar tots els drets, Esquerra Republicana és garantia de rigor i de polítiques eficaces i és per això que ha assumit els departaments de polítiques socials perquè té clar que "no hi haurà un país lliure i just, no hi haurà una República, si no és garantint la igualtat d'oportunitats i la justícia social a tota la ciutadania, si no hi ha prosperitat compartida".

Pel que fa a la negociació amb el govern espanyol, Pere Aragonès, ha reiterat que s'ha de parlar amb qui faci falta i "diem un cop més que és l'hora del diàleg" i la negociació sense condicions i sense renúncies, "no renunciarem a res i per tant deixem ben clar que si el diàleg no té com a objecte central el principal problema que té el país, que és l'exercici del dret a l'autodeterminació que vam exercir l'1 d'octubre i si això no està sobre la taula, no haurem abordat la qüestió de fons".

Etiquetes