Laura Vilagrà, consellera de la Presidència / ACN

Vilagrà: "Assumim la responsabilitat de treballar perquè el repte de l'equilibri territorial sigui una realitat"

La consellera de la Presidència, Laura Vilagrà Pons, ha anunciat avui la constitució del Consell Català de Petits Municipis, una eina de cohesió territorial que permet tenir una comunicació permanent entre els municipis rurals o petits i la Generalitat de Catalunya en tots aquells temes que els concerneixen, "és trobar l'equilibri territorial i dotar-lo de les eines suficients per garantir que les persones hi puguin romandre amb les millors condicions", ha explicat. La consellera ha anunciat la constitució d'aquest òrgan des de Clariana de Cardener (Solsonès) amb el col·lectiu Eines de Repoblament Rural. Aquest òrgan consultiu va ser creat amb un Decret de Presidència el 2003 però encara no s’havia posat en marxa.

Per altra banda, s'han iniciat els treballs de redacció i debat de l'Estatut de Micropobles amb la col·laboració d'associacions i col·lectius dels municipis rurals, amb l'objectiu d'aprovar-lo el més aviat possible, "perquè d'aquesta manera puguem canviar diferents legislacions o normatives que afecten al món municipal i fer les coses diferents perquè tinguem uns resultats diferents", ha assegurat Vilagrà.

Des de fa unes setmanes, també, s'ha articulat el Consell de Governs Locals, un ens estatutari on hi pertanyen tots els ajuntaments de Catalunya, que estava aturat des del 2015 i s'ha situat de nou a l'agenda política. "Som un govern municipalista, volem treballar des de la proximitat, resoldre els problemes amb les persones al centre i tenir clar que les persones més vulnerables han de ser el centre de les nostres polítiques", ha clos la consellera.