La convenció de dones d'Esquerra es bolca en la necessitat de feminitzar l’àmbit municipal per aconseguir una República justa i igualitària

La segona convenció de dones electes d’Esquerra Republicana ha aplegat 300 dones a l’Auditori de l’Hospital de Reus. Les dones republicanes han defensat que cal blindar i avançar amb els drets de les dones i han reivindicat els passos que està fent el partit per millorar la representació de la dona a totes les institucions amb mesures com les llistes cremellera. La candidata d'Esquerra Republicana al Congrés, Carolina Telechea, ha volgut reivindicar l'aposta que està fent el partit per la igualtat amb l'aplicació de les llistes cremellera a totes les candidatures: "Ens trobem en tres comteses electorals properament on per primera vegada tenim el mateix nombre de dones que d'homes", ha afirmat.

Les republicanes han posat la mirada especialment també en l'àmbit municipal, essencial per poder aconseguir feminitzar la política i seguir avançant cap a una República justa i igualitària. També han defensat que cal que el col·lectiu tingui veu pròpia en tot els àmbits per evitar que altres ho facin en nom de les dones i la necessitat de consolidar l’estat del benestar i de construir la República amb una mirada feminista, que busqui complicitats i que treballi dur per trencar amb els comportament que segueixen, encara a dia d’avui, fent gran la desigualtat de gènere.

Temes com la bretxa salarial, l’erradicació de la violència de gènere o la discriminació de les dones en el món també han estat tractats en aquesta segona convenció que ha conclòs amb un ferm propòsit: doblar el nombre actual d’alcaldies on són les dones les que ostenten la màxima autoritat, una cinquantena, fins al centenar.

La sociòloga Cristina Sánchez ha estat l’encarregada d’acabar amb les ponències amb una idea central: “cal seguir treballant per a igualtat. No es tracta només canviar el ro de les dones, sinó que sobretot cal canviar el paper dels homes. Per avançar no com un miratge, sinó de veritat”.

Entre les dones que han intervingut a la convenció hi ha la vicesecretària d’Entorn, Gestió del Coneixement i Dones, Mireia Mata; la candidata al Congrés, Carolina Telechea; la diputada al Parlament, Gemma Espigares; candidates a les eleccions a Madrid i al Parlament Europeu, Diana Riba i Sara Bailac; Rosa Funtané, alcaldessa de Montgat; Fina Campàs, regidora de Sant Feliu de Llobregat i Noemí Egea, candidata de Jovent Republicà a Santa Coloma de Gramanet, entre d’altres.