L’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD), mitjançant un conveni de col·laboració amb Creu Roja, ha enviat diversos paquets sanitaris, tendes de campanya i mantes en resposta a les fortes pluges que han afectat els camps de refugiats sahrauís a Tinduf, a Algèria.
El director de l’ACCD, David Minoves, ha dit que amb aquest enviament es dóna resposta a una crisi humanitària greu i assegura que ”l’ajut que es destina arriba eficaçment allà on ha d’arribar, es distribueix convenientment, no es superflu ni provoca més problemes dels que vol solucionar”. Així mateix, Minoves ha manifestat que “amb la resposta a aquesta crisi, també volem demostrar el ferm compromís que té el Govern de Catalunya amb els refugiats sahrauís que estan a Tinduf”.
Des de dijous passat fortes pluges han afectat els camps de refugiats sahrauís a Algèria, de la mateixa manera que va succeir el 1994. Aquestes inundacions han afectat algunes wilaies (províncies), especialment les d’Auserd, Smara i El Aaiún, el cinquanta per cent de les cases d’adob han estat malmeses o destrossades i hi ha 12.000 famílies afectades. A més, algunes estructures com escoles, hospitals o centres de salut també s’han vist afectades.
Un tràiler de setze metres carregat amb més de 8.500 kg d’ajut humanitari se suma al paquet farmacèutic corresponent al conveni amb Farmamundi que ja es va enviar aquest dimarts amb capacitat d’atenció a 10.000 persones durant tres mesos. Prèviament a la sortida del tràiler, el Comitè Català d’Ajut Humanitari d’Emergència (CCAHE) s’ha reunit per analitzar la situació actual al Sàhara Occidental arran de les pluges, així com també per valorar les actuacions cap a aquesta crisi.