Marta Vilalta al Plenari de ruralitats

Esquerra Republicana constitueix la Taula Institucional de Ruralitats per donar veu al món local

Esquerra Republicana ha celebrat aquest matí un plenari per la constitució de la Taula Institucional de Ruralitats, per donar veu al món local i incorporar l’equitat territorial com un pilar fonamental que guiï totes les accions polítiques. Com ha expressat la secretària general adjunta i portaveu del partit, Marta Vilalta, “Presentem la Taula de ruralitats, una eina útil per bastir un país just, d’oportunitats per a tothom”.

La Taula de ruralitats estarà formada per tots els municipis on governa Esquerra Republicana que tinguin menys de 2.000 habitants o menys de 5.000 habitants si el municipi té més de 10 nuclis de població. Com ha explicat Vilalta: “vol ser un espai de trobada dels representants d’aquests municipis amb la voluntat de treballar per la igualtat d’oportunitats arreu del país”.

La Taula serà presidida per l'alcalde de Fonollosa, Eloi Hernàndez, i servirà per articular totes les polítiques que Esquerra Republicana dugui a terme des de totes les institucions on té representació. Així ho ha destacat Marta Vilalta, "No s'entendria que algunes de les transformacions en les quals treballem; verda, feminista, social, i democràtica, arribessin a una part del país i no a la resta. Apostem per la igualtat d'oportunitats per a tothom, visqui on visqui".

L’acte de constitució s’ha celebrat a Castellcir i ha estat l’alcalde republicà, Eduard Guiteras, l’encarregat de la benvinguda. Al plenari també han participat la diputada al Parlament de Catalunya i secretària de política municipal, Alba Camps, el vicesecretari general de prospectiva i agenda 2030, Raül Romeva, la portaveu adjunta del grup parlamentari, Meritxell Serret, i la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, entre d’altres.

A l’acte s’ha demostrat la voluntat d’Esquerra Republicana de treballar des de tots els fronts i des de totes les institucions per generar oportunitats, equitat i una redistribució territorial de tots els serveis.

La cloenda ha estat a càrrec de la secretària general del partit, Marta Rovira, que ha destacat que “des d’Esquerra Republicana sempre hem volgut representar el país sencer, per això presentem aquest projecte clarament municipalista”.