David Rodríguez anuncia que es presentarà a la reelecció a l’alcaldia de Solsona i deixa el Parlament per centrar-se en el municipi

L’alcalde i diputat republicà ha explicat que Oriol Junqueras li va demanar que tornés a encapçalar la candidatura d’Esquerra a Solsona

L’alcalde de Solsona i diputat al Parlament, David Rodríguez, ha anunciat aquest matí que finalment es presentarà a la reelecció per intentar revalidar l’alcaldia i que deixa l’escó al Parlament per poder-se centrar en la feina al municipi. Rodríguez havia explicat fa mesos la seva intenció que aquest fos el seu darrer mandat al consistori, però ha replantejat la seva opinió després d’una petició del president d’Esquerra Oriol Junqueras. Considera, a més, que encara hi ha projectes importants de ciutat que cal tirar endavant i creu que els pot seguir liderant.

Rodríguez ha reconegut que “ha estat una decisió difícil”, perquè s’havia de desdir d’una decisió anunciada anteriorment, però encara no hi ha havia una alternativa en ferm per rellevar-lo al capdavant del projecte i ha decidit finalment repensar-ho i encapçalar un altre cop la candidatura. “L’alternativa era massa incerta i no deixar-ho lligat no em feia sentir còmode”, ha explicat aquest matí.

De tota manera, l’alcalde ha explicat que la petició de Junqueras ha tingut un pes rellevant en la seva decisió. Segons ha comentat Rodríguez, Junqueras li ha demanat en diverses ocasions que fos ell qui tornés a liderar la llista a les municipals, fins i tot el dia que el va visitar a la presó de Lledoners fa pocs dies. En el context actual, amb el president de la formació i altres companys a la presó i a l’exili, el republicà creu que “el que toca és no donar-se per vençut i donar el millor de mi mateix per al comandament de l’Ajuntament”.