El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani / ACN
El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani / ACN

El Govern ha aprovat el decret de concert social, una nova forma de relació amb els proveïdors de la xarxa de serveis socials per garantir la millora de la qualitat assistencial i de les condicions laborals dels professionals

Treball, Afers Socials i Famílies ha impulsat el decret de concert social, que estableix una nova forma de relació amb els proveïdors de la xarxa de serveis socials allunyada de les dinàmiques de la contractació pública: es prioritzaran la valoració i els criteris socials dels projectes, i no el seu preu. També es dotarà la gestió administrativa de més eficiència i eficàcia, amb menys burocratització. Tot plegat repercutirà en una major qualitat assistencial, solvència tècnica i arrelament territorial; en definitiva, en una millora dels serveis que es presten a la ciutadania.

El preu dels serveis a proveir estarà fixat a la cartera de serveis socials i no s’admetran preus inferiors, de manera que resultarà guanyador el projecte presentat que ofereixi millors condicions d’atenció a les persones. “Prioritzem la qualitat i l’expertesa per sobre del preu; els serveis a les persones no són una mercaderia”, afirmava ahir el conseller Chakir el Homrani a través de Twitter. “Iniciem el camí cap a un sistema de serveis socials àgil, eficient i amb més qualitat”, afegia.

En concret, es valoraran criteris socials com la qualitat en l’atenció, amb una determinada qualificació o experiència; l’estabilitat laboral; la igualtat de gènere; la política lingüística; la protecció del medi ambient; o el compromís ètic. Un altre aspecte molt important és que l’entitat proveïdora estableixi un topall màxim de diferència salarial entre la persona amb el salari més alt i la persona amb el salari més baix, que no podrà superar la relació 1/9, és a dir, podrà ser com a màxim nou vegades superior.

El procediment perquè les entitats acreditin si compleixen els requisits i condicions necessaris estarà permanentment obert, és a dir, la supervisió de la prestació serà constant. I el termini de vigència inicial de l’acreditació serà de quatre anys, prorrogable de dos en dos anys fins a 10 anys, sempre que els serveis es prestin correctament i amb qualitat. Així, es potencia l’estabilitat de les plantilles i la qualificació dels professionals que atenen les persones.

Etiquetes