Wagensberg, sobre les detencions de CDRs: “Avui s’està creuant una línia vermella, ens volen atemorir. No ens podem aturar”

Els grups de JxCat, la CUP i Esquerra Republicana han denunciat conjuntament al Parlament la nova onada de repressió que ha engegat l’Estat espanyol amb la detenció de persones vinculades als CDR i acusades de terrorisme i rebel·lió

Els grups de JxCat, la CUP i Esquerra Republicana han denunciat conjuntament al Parlament la nova onada de repressió que ha engegat l’Estat espanyol contra el moviment republicà. Ho han fet després de conèixer les detencions que s’estan produint a Catalunya des d’aquest matí a persones vinculades als Comitès de Defensa de la Republicà (CDR) a qui s’acusa de terrorisme, rebel·lió i sedició. Els tres grups estan treballant en una Proposta de Resolució de suport als CDR i denúncia de la vulneració de la democràcia que aniria al proper ple.

Avui s’està creuant una línia vermella, acusant de terrorisme, rebel·lió i sedició a ciutadania que practica només el seu legítim dret a mobilitzar-se i fer-ho de forma pacífica i no violenta”, ha afirmat el diputat d’Esquerra Republicana, Ruben Wagensberg.

Wagensberg ha denunciat que estan en perill els fonaments de la democràcia a l’Estat espanyol, els drets més fonamentals com el de manifestació: “Ara mateix a l’Estat espanyol el simple fet de manifestar-te pot ser constitutiu d’un delicte de terrorisme, de rebel·lió o sedició”. El diputat republicà ha destacat que l’únic objectiu de l’Estat és intentar frenar el moviment polític atemorint-lo. “Volen atemorir, ens volen fer por per aconseguir que la gent es quedi a casa i ho estan fent amb mètodes més propis d’altres èpoques”, ha sentenciat el diputat. “I, per tot això, no ens podem aturar, ara més que mai ens sentim amb la legitimitat de seguir als carrers”, ha afegit.

Ruben Wagensberg Diputat del Grup Republicà

El diputat del Grup Republicà ha destacat que amb aquest nova acció de l’Estat està banalitzant el terrorisme, les víctimes i totes les conseqüències que provoquen els atemptats. “Ens preguntem com l’Estat pot banalitzar el terrorisme i la violència com ho està fent. Com podran justificar que tallar una autopista equival a qualsevol atemptat terrorista havent patit el terror com l’hem patit en aquest país”, ha conclòs.

Els representants de JxCat i la CUP han denunciat que el que està en perill a hores d’ara és la democràcia: “No van contra els CDR, van contra la democràcia”. I han animat a seguir mobilitzant-se pacíficament.

Més reaccions d'Esquerra Republicana
Diverses veus d’Esquerra Republicana han mostrat el seu rebuig frontal a l’ús arbitrari del codi penal contra els CDR en missatges a Twitter. Pere Aragonès, adjunt a la presidència d’Esquerra, ha rebutjat “l’ús del codi penal contra la violència pacífica”.

La portaveu del partit, Marta Vilalta, ha dit que la millor resposta és “la solidaritat, la persistència i el convenciment que som un moviment cívic, pacífic, democràtic i transversal”.

Des del Congrés dels Diputats, on compareixen els líders del PP en la comissió d’investigació sobre el finançament il·legal del partit, Gabriel Rufián, ha penjat aquest tuit:

També ha piulat en contra de la persecució dels CDR, la secretària de la mesa del Parlament Alba Vergés.