La secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, durant la roda de premsa / Marc Puig

La portaveu republicana destaca que “la comunitat internacional també demana i espera aquest procés de negociació” i emplaça totes les forces independentistes a “no renunciar a cap oportunitat”

“La Diada ha tornat a ser un èxit col·lectiu, de país; hem tornat a demostrar la força de l’independentisme”, ha valorat la secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, en roda de premsa. Pels republicans, la mobilització de dissabte va demostrar, de nou, el clam majoritari de la societat catalana a favor d’una resolució democràtica del conflicte entre Catalunya i l’estat espanyol i urgeix a reprendre la taula de negociació entre els dos governs, prevista per aquesta setmana.

“Hem protagonitzat la mobilització més gran feta en un context de pandèmia; és una gran fita que demostra la persistència i perseverança de la lluita per fer possible la República catalana”, ha insistit Vilalta. I, per tant, “és el moment de recomençar el procés de negociació entre Catalunya i l’Estat”, ha defensat, per tal de trobar una solució democràtica que “ha de passar per les urnes i per la fi de la repressió”.

A més, la portaveu ha subratllat que aquesta negociació no només és avalada per una gran majoria de la ciutadania catalana —”així ho evidencien les urnes”—, sinó que “la comunitat internacional també demana i espera aquest procés de negociació per resoldre el conflicte”. Per això, ha dit, “nosaltres ens veiem amb el deure de liderar aquesta resposta negociada, perquè ens ho demana tant la ciutadania com la comunitat internacional, i ens permetrà sumar complicitats dins i fora”.

Pel que fa a les declaracions de la ministra Raquel Sánchez, que veu “lògic” tractar el tema de l’ampliació de l’aeroport del Prat a la taula de negociació, Vilalta ha afirmat que “la ministra s’equivoca i creiem que ho sap, perquè hi ha cada espai per parlar cada cosa: la taula de negociació és per parlar del conflicte polític, un conflicte sobre sobirania, sobre el fet de decidir el nostre futur col·lectiu; la resta de temes, vinculats a infraestructures, traspassos de competències o inversions, tenen altres espais, com la comissió bilateral i grups de treball específics”.

En definitiva, per Esquerra Republicana la negociació amb l’Estat és una oportunitat i “una de les millors vies” per aconseguir la independència. En aquest sentit, Vilalta ha emplaçat totes les forces independentistes a “no renunciar a cap oportunitat per avançar cap a la culminació de la República catalana”.

I per acabar, la portaveu republicana ha volgut desitjar un bon inici de curs a tot l’alumnat i professorat, i ha valorat que “és un èxit de tota la comunitat educativa tenir escoles obertes i segures; un èxit col·lectiu, compartit i de país”.

Etiquetes