Diana Riba: 'El nostre projecte passa necessàriament per una Europa social més forta'

Els republicans han anunciat que impulsaran una Carta republicana de drets i de deures a Barcelona per tal que sigui capital europea de la democràcia, els drets i les llibertats

La candidata a les eleccions europees, Diana Riba, ha presentat aquest matí a la plaça Harry Walker del barri de La Prosperitat de Barcelona algunes de les propostes per fer "una Europa social més forta". Perseguint aquest objectiu, Riba ha anunciat que per al partit republicà el Pilar Europeu dels drets socials hauria d'esdevenir normativa vinculant.

I és que a Europa s'ha produït una feminització de la pobresa, la bretxa salarial no disminueix i hi ha 25 milions d'infants que es troben diàriament amb una manca d'ingressos i de serveis bàsics. És per això que, tal i com ha expressat Riba, Esquerra Republicana vol ser forta a Europa. A banda del Pilar Europeu dels drets socials, la candidata ha anunciat dues propostes més: "volem una renda mínima i un salari mínim europeu que estigui per sobre del llindar de la pobresa, i una directiva contra la violència masclista".

Barcelona va demostrar que estava amb Sarajevo i que volia acollir; i ha demostrat que està amb la lluita feminista i també amb l'1 d'octubre
Elisenda Alamany Número 2 d'Esquerra Republicana a Barcelona

Barcelona, capital europea de la democràcia, els drets i les llibertats

La número dos republicana a Barcelona, Elisenda Alamany, ha explicat que "Barcelona és reivindicació de drets i llibertats, una ciutat que ha estat sempre compromesa amb els drets socials". Des d'una plaça simbòlica en la lluita per als drets socials i laborals, en què treballadores de la fàbrica van fer 62 dies de vaga, Alamany ha anunciat que impulsaran una Carta republicana de drets i deures que converteixi Barcelona en "una veu referent a Europa a favor de la solidaritat, la democràcia i la justícia global". "Volem que Barcelona no quedi desconnectada d'Europa ni del país", ha explicat la candidata republicana. I ha afegit: "Barcelona va demostrar que estava amb Sarajevo i que volia acollir; ha demostrat que està amb la lluita feminista i també amb l'1 d'octubre".

És per aquest motiu que els republicans afirmen que Barcelona ha de liderar i ser exemple de la defensa dels drets i les llibertats: "No entenem que Barcelona desconnecti dels moments excepcionals, en què hi ha una manca absoluta de llibertat d'expressió. Barcelona no pot defugir el seu rol de capital del país, del sud d'Europa i del món", ha conclòs Alamany.