La número 2 d'Esquerra Republicana a les europees, Diana Riba, intervé al Consell Nacional

Aragonès ha fet una crida a la responsabilitat pels propers dies, que “ens posaran a prova” els que volen imposar un fals relat de violència i ha animat a “contestar amb determinació i somriures, perquè aquesta serà la seva derrota”

Diana Riba, la parella de Raül Romeva, farà tàndem amb Oriol Junqueras a les eleccions europees del proper 26 de maig després que el mateix president d'Esquerra li plantegés aquesta opció. “He dit que sí perquè fa més d'un any que la meva vida va fer un tomb. Perquè cal que siguem la veu dels presos”, ha dit Riba davant del Consell Nacional del partit. L’adjunt a la presidència del parit, Pere Aragonès, ha estat qui ha anunciat el nom de la número 2 de la candidatura, en una proposta de l’Executiva d’Esquerra Republicana.

La candidata ha explicat que Romeva la va trucar des de la presó fa pocs dies i li va dir que Oriol Junqueras li demanava ser la número 2. "Fa més d’un any que ho vaig veure clar: per aquells que volen que la seva veu estigui tancada, la resta hem de donar-los la veu més forta que mai", ha sentenciat Riba.

El vicepresident Pere Aragonès ha defensat que cal portar la repressió a Europa per posar un mirall a l’Estat espanyol i internacionalitzar també la injustícia que s’està vivint a Catalunya: "Per portar la veu de les persones represaliades i posar Europa davant del mirall de la injustícia, ho farem amb l'Oriol Junqueras i també amb la Diana Riba de número 2. Moltes gràcies, Diana, per portar la veu de tots, també la del Raül Romeva".

Pere Aragonès Adjunt a la presidència d'Esquerra Republicana

“Volem portar la veu de la independència i la justícia social a Europa. Per una Europa social, democràtica i que planti cara a l'onada reaccionària. Ho farem a través de la candidatura amb Bildu, BNG i d’altres forces progressistes i republicanes", ha explicat Aragonès. De fet, minuts abans del discurs en obert d’Aragonès, el Consell Nacional ha aprovat gairebé per unanimitat aquesta coalició amb Bildu i el BNG per presentar-se a les properes eleccions europees del mes de maig. La proposta ha estat aprovada per 122 vots a favor, un en blanc i cap en contra.

“El nostre somriure és la seva derrota”
Aragonès ha volgut fer un crit d’alerta a l’independentisme de cara als propers dies davant el que considera que pot ser un moment que posi a prova el moviment. “Vénen dies i setmanes decisius, en què ens posaran a prova els que volen imposar un fals relat sobre el que ha passat a Catalunya i una falsa violència que no ha existit. L'única violència van ser les porres de l’1O”. “Davant d'aquesta trampa, l'independentisme hem de seguir actuant com sempre, amb determinació, civisme, pacifisme i democràcia. Ens volen enfadats i tristos; els hem de contestar amb determinació i somriures. Perquè el nostre somriure és la seva derrota”, ha afirmat el vicepresident.

“Fem una crida a que les mobilitzacions en motiu de la reunió del consell de ministres siguin pacífiques, cíviques i democràtiques, com totes les que ens han permès avançar. Fem una crida a combatre el relat fals. Som a mitja partida i la volem guanyar", ha afegit Aragonès, que també ha defensat que justícia social i independència són dues cara de la mateixa moneda: “Diu Pedro Sánchez que quan nosaltres parlem d’autodeterminació i fi de la repressió ell vol parlar de precarietat. Doncs parlem-ne, perquè precisament la causa de la independència de Catalunya és per vèncer la precarietat i aconseguir la justícia social".

Finalment, Aragonès ha sentenciat que "no acceptem lliçons d'un govern de l’Estat que ahir aprovava un sostre de despesa militar de 7.300 milions d’euros per invertir en instruments de guerra. Nosaltres volem invertir en instruments de vida i contra la precarietat. Cap lliçó, senyor Sánchez".