Diana Riba: 'Portarem la veu dels represaliats a Europa'

Diana Riba serà la número dos de la llista que Esquerra Republicana de Catalunya presentarà a les eleccions europees del proper 26 de maig

"Sóc la Diana Riba, mare, pedagoga, castellera i llibretera entre moltes d'altres coses. Avui, però, sóc aquí perquè també sóc la dona de Raül Romeva, és a dir, la dona d’un pres polític a l’Europa del segle XXI". Així s'ha presentat avui Diana Riba i Giner davant del Consell Nacional d'Esquerra Republicana que s'ha celebrat aquest matí a la Seu Nacional del partit, a Barcelona. El Consell d'avui ha servit per ratificar la seva candidatura com a número dos de la llista que Esquerra presentarà a les eleccions europees del 26 de maig del 2019 i que estarà encapçalada pel seu President, Oriol Junqueras.

Riba admet que el fet de concórrer a unes eleccions europees "és una gran responsabilitat i un pas que mai hauria pensat que em tocaria fer". A la vegada, però, assegura amb fermesa que "en els moments excepcionals, cal ser valents, no tenir por i prendre decisions excepcionals". Riba ha explicat que "portarem la veu dels represaliats i dels seus familiars a Europa" i denunciaran "la vulneració de drets fonamentals en un estat membre de la Unió Europea". De fet, aquesta és una tasca que, fins ara, Diana Riba ha dut a terme des de l'Associació Catalana pels Drets Civils (ACDC), l'associació formada pels familiars dels presos i exiliats polítics.

Sóc la Diana Riba, mare, pedagoga, castellera i llibretera. Avui, però, sóc aquí també perquè sóc la dona d’un pres polític a l’Europa del segle XXI
Diana Riba Candidata d'Esquerra a les eleccions europees 2019

Qui és Diana Riba?

Diana Riba és llicenciada en pedagogia i, des del 2007, ha regentat el Pati de Llibres, una llibreria especialitzada en llibres infantils i juvenils on també s'hi realitzen activitats culturals adreçades al públic familiar. És un sector al qual, Riba, s'ha dedicat profundament, no només des del Pati de Llibres, sinó també des de la Junta del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil, de la qual en va ser membre.

Aquest gust per la literatura i l'art li ve de lluny. Abans d'obrir la seva pròpia llibreria, Diana Riba va treballar a la Fundació "La Caixa", on va coordinar i gestionar diversos cicles de conferències sobre cinema i literatura que es realitzaven al CaixaForum. A més, també fou programadora cultural del Fòrum de les Cultures que es va celebrar a Barcelona l'any 2004.