El diputat Chakir El Homrani en una intervenció al Parlament de Catalunya

El grup parlamentari d'Esquerra Republicana es reconfigurarà amb noves incorporacions aquest gener culminant, simultàniament, diversos canvis vinculats a la llista de Barcelona.

El fins ara diputat Chakir El Homrani ha decidit reincorporar-se a la seva anterior activitat professional al món privat i tancar així una etapa com a electe. La renúncia formal a l'acta de diputat al Parlament s'ha registrat aquest mateix divendres. Tot i que s'allunyi de l'esfera pública, El Homrani mantindrà les funcions orgàniques a l'executiva d'Esquerra Republicana com a secretari de Política del Treball i Seguretat.

El relleu d'El Homrani al Parlament se suma a l’anunci que va fer dijous el president del grup municipal d'Esquerra a Barcelona, Ernest Maragall, de renunciar a l’acta de diputat al Parlament per centrar-se en la capital catalana.

Les funcions de portaveu i presidències de comissió que ocupaven es reorganitzaran els propers dies, de la mateixa manera que també es farà públic qui els relleva als escons d'Esquerra Republicana.