Sergi Sabrià, president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana al Parlament/ Marc Puig

Els republicans insisteixen al Parlament que només l'amnistia suposarà la llibertat per als encausats i es refermen en l'autodeterminació i la independència de Catalunya

El president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, ha assegurat aquest dimecres que només l'amnistia suposarà la llibertat plena per als centenars d'afectats per a la causa general contra l'independentista. Ho ha dit així, al Parlament, l'endemà que el jutge mantingués el tercer grau a la presidenta Carme Forcadell i a la consellera Dolors Bassa.

"Estem contents. No sabem fins quan ens durarà", ha matisat conscient que la decisió final és ara a mans del Suprem. "Hem vist, sorpresos, un jutge prenent una decisió que s'apropa als mínims de la raó. O que com a mínim no pretén ser repressiva, venjativa, en si mateixa", ha descrit Sabrià a la sessió de control al Parlament.

I malgrat el tercer grau, el president dels republicans al Parlament també ha deixat clar que no és a la presó on haurien de ser ni Bassa ni Forcadell ni els presos polítics de Lledoners. El tercer grau de Forcadell i Bassa "és un bri de llum sobretot perquè és just el contrari del que deia la fiscalia. I sabem molt bé que en aquest Estat quan cal 'la fiscalia t'ho afina'", ha advertit Sabrià recordant altres operacions de les clavegueres de l'Estat.

"Ni ser independentista és delicte ni ens han de reeducar de res, ni ens rehabilitaran les idees. Les nostres idees son les mateixes i igual de fermes que sempre: amnistia i independència", ha conclòs.

Marta Vilalta i Sergi Sabrià, arribant al Parlament/Marc Puig

Etiquetes