Reunió de la secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira Vergés, i una delegació de dones vinculades al projecte republicà, a Ginebra

Les republicanes ho han anunciat en una visita a la secretària general d’Esquerra, Marta Rovira Vergés, a Ginebra

L'associació feminista Natividad Yarza Planas, impulsada per l'Assemblea de Dones d’Esquerra Republicana i la vicesecretària general de Feminismes d'Esquerra Republicana, Raquel Sans Guerra, neix amb els objectius de treballar en les xarxes de feminisme internacional, defensar els drets de les dones des d’una òptica global i establir noves complicitats. Així mateix, l’entitat, que porta el nom de qui va ser la primera alcaldessa de Catalunya i també de l’Estat espanyol durant la Segona República, Natividad Yarza Planas, treballarà per incentivar la participació activa de les dones en la política i el seu empoderament.

L'associació s'ha presentat avui a Ginebra, en el marc d'una trobada entre la secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira Vergés, i una delegació de dones vinculades al projecte republicà, entre les quals hi havia la diputada i vicesecretària general de Feminismes d'Esquerra, Raquel Sans Guerra; la diputada Jenn Díaz Ruiz; la presidenta de l’Assemblea de Dones d’Esquerra, Meius Ferrés Fluvià; i, a títol personal, Georgina Oliva Peña, Tània Verge Mestre, Mireia Mata Solsona i Marina Garcia Soler.

"Les dones republicanes volem teixir complicitats arreu en la defensa dels drets del 52% de la població mundial; ens cal treballar en xarxa per lluitar contra les desigualtats i blindar i seguir avançant en drets", ha asseverat Raquel Sans des de Ginebra. "La feminització de la política és clau per introduir nous temes a l'agenda, per canviar-ne la priorització i per introduir nous lideratges i maneres de fer¨, ha assenyalat, també.

Durant la trobada s’han abordat qüestions vinculades a la transformació feminista i a la defensa dels drets de les dones i dels drets humans, que des de fa anys el partit ha fixat com a prioritàries.

Està previst que la presentació pública de l’associació es faci durant la pròxima tardor.