La diputada republicana, Jenn Díaz, presenta la moció a l'hemicicle. MARC PUIG.

Díaz: " Les polítiques LGTBI no són una política sectorial, són de país; i no caldria reivindicar-los si davant no tinguéssim espais com el de l'ultradreta"

Esquerra Republicana ha portat al Parlament de Catalunya una moció que reafirma el compromís de la cambra en la protecció dels drets i les llibertats del col·lectiu LGBTI+. El text també es compromet a erradicar discriminacions LGBTI-fòbiques, així com qualsevol discurs d’odi, i posa especial èmfasi especialment a frenar-ho en seu parlamentària.

"Els grups que alimenten aquests discursos d'odi hi són, i hem de ser conscients dels altaveus que tenen des d'aquí per validar violències, legitimar-les, i assenyalar col·lectius. Tenim una responsabilitat quan sortim en aquest Parlament", ha assegurat la diputada Jenn Díaz, que ha defensat la moció.

El text que ha presentat el grup parlamentari d’Esquerra insta el Govern de la Generalitat a executar diferents mesures per materialitzar aquest compromís. N’és un exemple una major dotació de recursos per a la Xarxa SAI (Servei d’Atenció Integral LGBTI de Catalunya), un organisme que ofereix ajuda i acompanyament a les persones que hagin patit algun tipus de discriminació per raó de la seva orientació sexual o la identitat o expressió de gènere, i la millor formació dels seus professionals.

"Les polítiques LGTBI no són una política sectorial", ha recordat Díaz recordant el pes transversal que tenen dins del Govern. "No és una política per les persones del col·lectiu, sinó de país, que pretén garantir els drets de tothom i que no caldria reivindicar si davant no tinguéssim el masclisme, el fonamentalisme, la ultradreta, el racisme, el classisme i el sistema capitalista-patriarcal", ha afegit.

La defensa dels drets LGBTI+ és una de les prioritats de la transformació feminista, un dels eixos del pla del Govern republicà. D’aquesta manera, Esquerra Republicana segueix la línia marcada per la Llei catalana de drets LGBTI+ que el Parlament va aprovar l’any 2014. La normativa, que llavors va ser pionera per la incorporació d’un règim sancionador, va suposar un avanç en la lluita de les llibertats LGBTI+, i recull demandes històriques del col·lectiu.

Etiquetes