Josep Bargalló al Parlament de Catalunya / ACN

El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha deixat clar que les competències en matèria educativa corresponen a la Generalitat

Si podem obrir al juny, ho hem de fer”, ha afirmat el conseller d’Educació, Josep Bargalló. “En grups reduïts, en grups parcials, o rotatoris”, ha afegit, “Com sigui, però ho hem de poder fer”.

Malgrat el titular d’Educació ja ha deixat clar que l’activitat educativa no es reprendrà fins al setembre, Bargalló ha anunciat que els centres reobriran per permetre el “retrobament amb els companys i amb els mestres, i l’acompanyament emocional”, així com per oferir suport lectiu en cursos final d’etapa. Aquest curs, com han reiterat des del departament, s’acabarà de manera telemàtica.

En aquest sentit, el conseller d’Educació ha explicat que “quan puguem obrir farem unes propostes que garantiran les mesures sanitàries, i que haurem de plantejar per tot aquell alumnat que pugui i vulgui venir”. Entre aquestes, Bargalló ha contemplat “mesures d’un nombre màxim per aula, mesures d’entrada i sortida del centre i mesures davant d’altres per als docents”. Encara que no ha concretat, el conseller ja ha avançat que això haurà d’implicar “fer torns, de manera rotatòria” i en funció “del nivell de l’etapa i dels estudis”.

En relació al pla de desconfinament presentat ahir pel govern espanyol, el conseller d’Educació ha remarcat que, si bé l’Estat pot determinar quan obrir les escoles, “què fer-hi o com fer-ho, ho direm nosaltres”. “En matèria educativa, qui té la competència és el govern de la Generalitat, i no hi ha hagut cap reial decret de l’estat que ho hagi modificat” ha dit Bargalló.

El titular d’Educació també ha declarat que les mesures del pla en l’àmbit educatiu són “confuses”, i ha criticat que els centres puguin acollir alumnes per a famílies que treballen només fins als sis anys. “Si una família treballa i no pot tenir cap altra solució per als fills, és igual que tinguin cinc o set anys, tenen el mateix problema”, ha subratllat Bargalló.

Preinscripció escolar

Per acabar, el conseller ha mantingut que preveu obrir la preinscripció la segona quizena de maig. El tràmit es podrà fer per via telemàtica i de manera presencial: “No hi ha cap impediment de fer la preinscripció presencial en una franja horària concreta i amb garanties de distància i higiene”, ha clos Bargalló.

Etiquetes