El Congrés aprova per unanimitat la petició d’ERC d’incorporar immediatament les mesures de protecció acústica en la tercera pista de l’aeroport de El Prat

La comissió de Foment del Congrés ha aprovat aquest migdia per unanimitat una iniciativa d’ERC que reclama que, en un màxim de tres mesos, s’incorporin totes les mesures de protecció acústica que estableix la Declaració d’Impacte Ambiental de les obres de l’aeroport de El Prat que data de l’any 2002. De la mateixa manera, el text aprovat reclama que les trajectòries dels avions s’adeqüin exactament a les aprovades a la Comissió de seguiment ambiental de les obres d’ampliació de l’aeroport.

La proposició aprovada reclama que fins que no s’apliquin aquestes mesures caldrà que es reguli l’ús de la tercera pista en direcció sud, tant en les maniobres d’aterratge com d’enlairament, amb la finalitat de minimitzar-ne l’impacte acústic. Aquesta regulació dels vols que suposen molèsties pels veïns no es podrà fer sense el consentiment dels Ajuntaments afectats. La iniciativa també contempla que s’estudiï la proposta d’operació de pistes elaborada pels veïns.

El portaveu al Congrés, Joan Tardà, s’ha congratulat de l’aprovació de la seva iniciativa i ha recordat que és una victòria dels veïns de Gavà tant pel que fa a la seva capacitat de plantejar mesures alternatives com per mobilitzar-se. De la mateixa manera, Tardà ha remarcat que “s’ha imposat la voluntat popular popular per damunt dels interessos econòmics d’AENA” alhora que ha denunciat “l’absurditat d’una planificació d’infrastructures sense respectar els drets de la ciutadania i el medi ambient”. Tardà ha agraït a la secció local d’ERC de Gavà la fermesa mostrada des de fa mesos en la defensa dels interessos dels afectat que finalment ha pogut ser defensada amb èxit al mateix Congrés dels diputats.