El govern català destina més d'un milió d'euros a la lluita contra la fam

El secretari d'Afers Exteriors, Albert Royo, i el subdirector general de l'Organització de les Nacions Unides per a l'Agricultura i l'Alimentació (FAO), Tesfai Tecle, han signat avui a Roma un acord per treballar conjuntament en quatre projectes per la lluita contra la fam i la pobresa al món. La Generalitat hi ha destinat més d'un milió d'euros, en el marc de l'acord signat el passat setembre.

La Generalitat i la FAO posaran en marxa quatre projectes en països prioritaris i preferents de la cooperació catalana: Guatemala, Nicaragua, Etiòpia i Burkina Faso. A Guatemala es dóna suport a la formació de grups i organitzacions de desenvolupament local, amb un import total de 554.605 euros, dels quals enguany es comprometen 212.800. A Nicaragua es millorarà la seguretat alimentària nutricional de les comunitats indígenes de Sant Carlos i Wiwinak del municipi de Waspam, amb un import global de 227.272 euros, dels quals 126.672 seran per a aquest any. A Burkina Faso s'engegarà un projecte de gestió de l'aigua per a la intensificació agrícola, amb un import total de 117.424 euros. A Etiòpia es treballarà en la diversificació de cultius i desenvolupament del mercat agrícola, per un import de 125.000 euros.

L'acord, el primer d’aquest tipus que signa la FAO amb un organisme subestatal, preveu que el govern català participi en projectes de cooperació tècnica en els sectors agropecuari, pesquer i forestal destinats a millorar la seguretat alimentària i les condicions de vida de la població rural. A més dels projectes conjunts, la FAO i el govern català organitzaran iniciatives destinades a sensibilitzar l'opinió pública en les qüestions de la inseguretat alimentària i la lluita contra la pobresa.

El govern català té la seguretat i la sobirania alimentàries com un camp prioritari: la fam és la manifestació més extrema de la pobresa i el govern se suma al segon dels Objectius del Mil·lenni, que pretén reduir a la meitat el nombre de persones que passen gana al món el 2015. La FAO treballa des de 1945 amb el mandat d'elevar els nivells de nutrició, augmentar la productivitat agrícola i promoure el desenvolupament de les zones rurals, on resideix un 70% de la població mundial desafavorida.