La comissió d'Agricultura, Ramadería i Pesca del Parlament ha aprovat una proposició no de llei presentada pels diputats d'ERC Josep Bargalló i Ernest Benach sobre l'elaboració d'un estudi que determini els efectes del Pla Hidrològic Nacional (PHN) en la pesca del delta de l'Ebre i del litoral de Tarragona. Aquesta proposició ha estat consensuada i votada per tots els grups de la cambra a excepció del PP. Bargalló ha explicat que la costa de les comarques litorals de Tarragona és relativament productiva degut a la confluència de factors hidrogràfics entre els que s'inclouen l'amplitud de la plataforma, els aports fluvials i l'efecte barreja del vent. La proposició d'ERC insta el Govern a elaborar, en el decurs de l'any 2002, un estudi científic que determini els efectes que tindrà sobre la pesca, al delta de l'Ebre i al litoral de Tarragona, l'execució del PHN i, en conseqüència, prendre les mesures necessàries per garantir la persistència d'aquesta activitat. > Més informació [::]