El ple del Parlament aprova la proposta d’ERC d’interposar un recurs d'inconstitucionalitat a la Llei Mordassa

El ple del Parlament ha aprovat aquest divendres, a proposta d’ERC i ICV-EUiA, interposar un recurs d'inconstitucionalitat contra la llei espanyola de Seguretat ciutadana, coneguda com a Llei Mordassa. Una llei que Esquerra Republicana considera que vulnera, entre d’altres, els drets de reunió, manifestació i expressió, tot i que el Consell de Garanties Estatutàries hagi conclòs que s'ajusta a la Constitució espanyola.

'No hauríem d’estar plantejant aquesta qüestió aquí, perquè el que avui defensem són els pilars bàsics de l’estat de dret i de la democràcia, els drets i llibertats fonamentals de les persones', ha defensat la diputada d’ERC-Catalunya Sí, Gemma Calvet.

'La Llei Mordassa penalitza la pluralitat política, la llibertat d’expressió i els drets fonamentals de la ciutadania. Quin sentit té penalitzar la llibertat de reunió i de manifestació si no és la voluntat de restringir drets? Només anar en contra de l’essència de la democràcia', ha lamentat la diputada.

Calvet ha conclòs la intervenció instant el govern del PP a escoltar les reprovacions internacionals pel que fa a les devolucions en calent dels immigrants a Ceuta i Melilla.

Etiquetes