El secretari de Joventut assisteix a la Convenció Europea sobre Joventut convidat per la presidència belga del Consell de la Unió Europea

El secretari de Joventut del Departament d’Acció Social i Ciutadania, Eugeni Villalbí, participa des d’avui en la 1a Convenció Europea sobre Joventut que se celebra fins dissabte a Gant, convidat pel govern de Flandes en el marc de la presidència belga del Consell de la Unió Europea d’aquest semestre.

La invitació a la cimera, feta pel ministre flamenc d’Educació, Joventut, Igualtat d’Oportunitats i Brussel·les, Pascual Smet, contrasta amb el veto del Ministerio de Igualdad a la participació del Govern de Catalunya en la Conferència Europea de Joventut feta el mes d’abril passat a Jerez de la Frontera, malgrat que les polítiques de joventut són una competència exclusiva de la Generalitat. En aquest sentit, Villalbí ha agraït la col·laboració del govern de Flandes i ha reclamat al govern espanyol que prengui exemple d’estats com Bèlgica, que en el cas de les polítiques de joventut i en tractar-se de competències exclusives transferides al govern flamenc, delega la seva representació en els responsables polítics d’aquesta comunitat.

La Convenció Europa sobre Joventut és una de les activitats principals en aquest àmbit que es duran a terme durant la presidència belga. S’hi faran activitats com una conferència sobre la història del treball juvenil, una trobada sobre joventut urbana i Europa o un seminari sobre mobilitat juvenil, entre altres. Tots els actes estan organitzats per les institucions europees i les tres comunitats belgues: flamencs, valons i germànics. Els participants a la cimera són representants polítics, membres de consells nacionals i membres d’entitats juvenils.

El context en el que es du a terme la Convenció és el Marc renovat per a la Cooperació Europea en Joventut, aprovat pel Consell de Ministres el 27 de novembre de 2009, en el qual s’especifica el suport i el desenvolupament del treball juvenil.

Abans d’assistir a la inauguració de l’Assemblea, el secretari de Joventut ha explicat davant la comunitat catalana de Brussel·les les polítiques per a joves impulsades pel Govern, en especial la Llei de polítiques de joventut i els treballs per a la definició del nou Pla Nacional de Joventut de Catalunya.