Els sindicats expressen a la comissió de diàleg social la necessitat de fer un gir social al Govern de la Generalitat

Josep Huguet i Carles Bonet, membres de la comissió de diàleg social d'ERC, s’han reunit aquest matí amb Ricardo Rodilla, secretari general de la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC); Juan Carlos del Val, secretari general de la Confederació General del Treball (CGT); Paco Giménez, membre del Comitè Nacional de la Unió Sindical Obrera de Catalunya (USOC); i Isabel Pallarès, secretària general d'Intersindical-CSC.

En conferència de premsa després de la trobada, Huguet ha destacat que “la línia bàsica de les converses que hem mantingut amb els agents socials marquen una voluntat de gir social profund en les polítiques de la Generalitat. S’ha de demostrar que des de la Generalitat es poden fer polítiques socials avançades”.

Així mateix, ha dit que les conclusions de les converses que està portant a terme la comissió de diàleg social “indiquen que ERC ha d’estar al Govern i que s’ha d’acabar amb certes pràctiques de monopolístiques que perjudiquen les petites i mitjanes empreses”.

El diputat ha assenyalat també que “tenim clar que el pluralisme s’ha d’aplicar en l’àmbit polític però també en el social” perquè “aquesta pràctica la volem fer si entrem al gover: escoltar a tothom”.

Per la seva part, Paco Giménez ha indicat que “per a la USOC l’importància d’aquest procés és que ha guanyat el pluralisme a Catalunya” i ha desitjat que “acabi com acabi aquest procés en surti un govern estable”.

Ricardo Rodillo, de la IAC, ha destacat que “és necessari un govern de Catalunya capaç d’assumir canvis, un govern que aobordi les polítiques socials vitals per als treballadors de Catalunya”, i ha posat com a exemple de temes que cal abordar la precarietat laboral, les privatitzacions –com ara les de l’ensenyament i la sanitat–, el marc laboral de relacions laborals, la corrupció i la formació continuada.

La secretària general de la CSC, Isabel Pallarès, ha destacat que “el que seria un triomf per a nosaltres és un govern fort, que analitzés els temes preocupants des del punt de vista social i laboral”. Per a la representant sindical, hauria de ser un govern amb “valentia suficient per avançar cap a un marc laboral propi a Catalunya, per legislar fins on podem i no estem fent”.

Juan Carlos del Val, secretari general de la UGT, ha agrait la invitació a la reunió ”perquè és un reconeixement del pluralisme social” i ha explicat que “la CGT ha plantejat als representants d’ERC la necessitat d’un canvi radical en les polítiques laborals i socials de la Generalitat” amb l’objectiu d’”aturar la precarietat laboral i social extesa ens últims 23 anys” pel govern de la Generalitat i que afecta als sectors més febles, com ara les dones, els joves i els aturats de llarga durada. Respecte al resultat de les eleccions al Parlament, Del Val ha dit que “la ciutadania ha expressat la necessitat d’un canvi radical i creiem que no el pot portar a terme els que han governat Catalunya els darrers anys”.