L’olotina Anna Barnadas s’estrena com a candidata republicana a l’alcaldia d’Olot després de ser-ne regidora aquesta última legislatura. Agafa el relleu de Pere Gómez, candidat d’Esquerra a la ciutat en les últimes dues eleccions municipals

Com valores l’experiència d’aquests tres anys formant part del grup municipal d’Esquerra a l’Ajuntament d’Olot?

Ha estat espectacular, he après moltíssim. Quan em vaig incorporar al projecte ho vaig fer, en gran part, motivada pel tema ambiental que és el meu àmbit professional. A partir d’aquí però, a aquesta motivació inicial s’hi han anat afegint altres com l’urbanisme, l’economia social... Sense cap mena de dubte cada vegada tinc més clar que és una experiència que tothom hauria de viure.

Quin aspecte t’ha sorprès més?

En positiu he tingut una ocasió immillorable per conèixer amb més profunditat l’extens teixit social d’Olot. Tenim una vitalitat extraordinària! D’altra banda, a nivell negatiu hi ha dues frases que em rebel·la escoltar-les i que són 'això sempre s’ha fet així' i 'no hi ha diners'.

Quina ha estat l’aportació del grup municipal d’Esquerra a Olot durant aquests tres anys?

Destacaria que hem aportat una manera de fer constructiva on sempre preval la voluntat de treballar per i per a Olot. En aquesta sentit, hem posat a sobre la taula aspectes que potser no s’havien qüestionat mai i ho hem fet aportant sempre solucions a la crítica. Hi un exemple molt clar com el dels diferents fulls de ruta aprovats durant els darrers dos mandats i que estaven al calaix com el de mobilitat i el de les energies renovables. Hem estat molt contundents i insistents perquè es comencessin a posar en marxa perquè no pots tenir plans aprovats i deixar-los al calaix. Això és auto limitar-se.