L’actual alcaldessa de Sant Vicenç dels Horts, Maite Aymerich, va agafar el relleu d’Oriol Junqueras a finals de 2015. Aquest 2019 aspira a la reelecció en “un moment històric” on cal ser-hi: “No ens podem permetre retrocedir en el camí que hem iniciat”

Junts per Sant Vicenç va arribar a l’alcaldia el 2011 després d’aconseguir sis regidors, i el 2015 va créixer fins als nou. Quin creus és el seu principal actiu?

És doble. Des d’un punt de vista de gestió, la situació ha girat com un mitjó perquè vam entrar a govern farà vuit anys amb un deute acumulat de 24 milions d’euros que a dia d’avui ja hem pogut rebaixar a una cinquena part. I hi ha un segon factor clau, que és revertir el complex que teníem interioritzat com a municipi que se sentia a la cua de tot. I hi havia motius: vam ser el darrer de la comarca a tenir institut -jo el vaig estrenar com a alumna-, vam inaugurar la biblioteca tot just el 2009... Sant Vicenç dels Horts era conegut per coses negatives. Els anteriors governs no van saber aprofitar oportunitats ni generar condicions per revertir aquesta situació. Aquest sentiment de baixa autoestima el vam estar arrossegant durat 30 anys. I ara s’ha revertit de manera clara.

Com s'ha revertit?

Una manera de deixar de ser els darrers és ser els primers en algunes coses. Quan Junts per Sant Vicenç va arribar al govern el 2011, de la mà de d’Oriol Junqueras, s’era conscient d’on es venia i que calia crear les condicions per revertir-ho. Des d’aquell mateix moment, ell va ser altaveu de Sant Vicenç allà on anava i gràcies al seu prestigi i a la seva projecció pública va donar molta més visibilitat al nostre municipi. I això va anar acompanyat d’una gestió eficient i accions concretes per prestigiar el poble: ser referents en l’àmbit educatiu, una oferta cultural que és reclam per a la comarca, fires internacionals, un teixit associatiu amb gran vida pròpia que actua com a veritable pulmó de Sant Vicenç i de tota la seva diversitat, una relació fluïda amb el sector empresarial... Totes aquestes sinèrgies han començat a donar fruits. I es nota, perquè són compartides amb una majoria àmplia i diversa. Sant Vicenç és això. I aquesta diversitat és la que ha de liderar un projecte perquè és la millor manera d’arribar a tothom.

Vàreu tancar 2018 aprovant els pressupostos per al 2019 posant en valor tres grans pilars: polítiques socials, educació i promoció econòmica. Són l’essència del vostre pla del govern?

Són fonamentals, sí. Perquè són pilars que venien de l’anterior mandat, liderat per Oriol Junqueras a l’alcaldia, que hem continuat en l’actual i que cal mantenir en el futur. Hem de tenir un pla de govern estable i perdurable des d’una actitud tranquil·la, que eviti crispacions. És el que hem buscat aquests anys: consensos amb els socis de govern i amb els altres grups. I les polítiques centrades en les persones, l’aposta per l’educació i el desenvolupament econòmic són centrals per continuar avançant en el camí que ens hem marcat.