Quan es cou algun projecte ciutadà a Mollet, l’Oriol López sempre hi és. Té una capacitat innata d’engegar projectes i fer que rutllin. Al 2008 la secció local tenia una vintena de militants, avui en té prop d’un centenar; l’Oriol hi té molt a veure. Actualment, aspiren a l’alcaldia per millorar la vida de la ciutadania i garantir que ningú no es quedi enrere

Després de mitja legislatura substituint a en Xavier Fenosa i d’una de sencera sent el portaveu del grup més petit del ple de Mollet, quina valoració en fas d'aquesta darrera legislatura?

Vaig començar fent sol de regidor, després vam ser dos amb la Marta Vilaret, que ara té unes grans responsabilitats també al partit i que continua fent de regidora d'Ara Mollet-Esquerra, i després l'any 2015 va arribar el gran triomf electoral en què vam obtenir cinc regidors, una cosa que ningú no s'imaginava. Ara anirem a aconseguir-ne més i a guanyar les eleccions. Sobre aquest últim mandat, que ja estem acabant, jo diria tres coses. En primer lloc, el 2015 vam estar molt a prop del canvi, però no el vam assolir. Nosaltres i Canviem Mollet sumàvem 12 regidors i amb 13 ho haguéssim pogut fer, però el PDECat no ho va veure clar i no va ser possible. Però la possibilitat del canvi continua en la mentalitat de molta gent al carrer. En segon lloc, el grup municipal que vam confegir continuava una feina que començà entre el 2009 i 2010. Un projecte municipal on ha arribat la gent de Solidaritat i la gent del PACMA. Després la coalició amb Moviment d'Esquerres i el suport de molta gent independent. I per últim, hem treballat insistentment per explicar a la població que, si algú vol un canvi després de 32 anys, només hi ha una possibilitat: que nosaltres guanyem les eleccions. Crec que això la gent ho entén.

Com valores la incorporació de la Marta Vilaret, una peça clau en el grup municipal, a l'Executiva Nacional?

Està bé que la Marta treballi per Esquerra Republicana ara també des de l'àmbit nacional, esperem que aprofitin el seu talent i que ella aprengui molt més del que sap ara. És molt bo pel partit que hi treballi algú tant preparat i amb uns valors indestructibles. I també és molt enriquidor per al futur del nostre projecte municipal.

Ara mateix, quina és la situació de la ciutat de Mollet?

Tenim una ciutat aturada. Això seria el resum, i no només ho pensem nosaltres, és la percepció majoritària de la gent i de les entitats. La gent concep que fa molts anys que tot és molt semblant, que no canvia res. No tenim pla d'ordenació urbanística per errors del govern, tenim una situació econòmica molt dolenta, que fa que no hi hagi inversions. Tenim un govern sense cap projecte de futur. Això és el pitjor; pots tenir pocs diners, però si tens un projecte de futur, pots salvar moltes coses. Tenim un govern que fa molts anys que no fa polítiques perquè Mollet assoleixi la capitalitat al Baix Vallès. No mira pels 130.000 habitants del seu entorn, que són els que potencialment poden gaudir del comerç i els serveis, fer esport, consumir cultura a Mollet. Per tant, la situació avui és que no vam materialitzar el canvi el 2015, ni el 2017 quan ho vam tornar a intentar buscant la complicitat d’altres forces polítiques. Primer CiU i després Canviem Mollet no van estar a l'altura i no han volgut que la ciutat faci el tomb. I encara tenim Ciutadans i Partit Popular donant suport al govern del PSC i nosaltres ens veiem amb l'obligació d'oferir a la ciutadania de Mollet una opció de futur perquè hi hagi un canvi.