Esquerra Republicana i Aran Amassa tanquen un acord que suma per una nova centralitat a la Val d’Aran

Esquerra Republicana i Aran Amassa han signat un acord per concórrer sumant forces a les properes eleccions municipals del 28 de maig i assolir també representació al Conselh Generau d’Aran. Les dues formacions han tancat un acord després d’un procés de negociació que ha assolit el màxim consens i que permetrà presentar llistes a les principals poblacions araneses i també que els valors republicans entrin al Conselh Generau d’Aran.

Des d’Aran Amassa s’ha definit l’acord com “una oportunitat d’enfortir-nos, de tenir més estructura que ens permeti ser presents arreu de la Val, que ens permeti poder ser al carrer escoltant els aranesos i araneses, ser amb tota la força a les institucions, i alhora molt més connectats amb la resta de país per fer sentir la veu i identitat del territori amb més força”.

Aquest treball conjunt, facilitat pel fet de compartir els valors republicans i el màxim respecte per la pròpia identitat de la formació aranesa, permetrà a la formació ser l’alternativa real a Unitat d’Aran-PSC, donant més força i més veu a la societat aranesa.

El 2019 es van presentar llistes a 4 municipis aranesos, aconseguint un representant a cada municipi, amb el tancament de l’acord entre Aran Amassa i Esquerra Republicana es preveu presentar més llistes i aconseguir representació al Conselh Generau d’Aran. L’acord reforça el caràcter occitanista d’Aran Amassa i els valors compartits amb Esquerra Republicana, un republicanisme basat en el treball per assolir una societat més justa, solidària, feminista i sostenible.