Esquerra Republicana actualitza el nom de la Vicesecretaria General de les Dones per Feminismes, adaptant-se a les noves realitats

Sans: “Les dones som diverses i necessitem posar la diversitat en l'abordatge de les polítiques d'igualtat”

Amb mirada llarga als reptes de futur i a l'altura del compromís amb un país feminista, l'executiva d'Esquerra Republicana ha aprovat l’actualització del nom de la Vicesecretaria General de les Dones a Vicesecretaria General de Feminismes. El canvi, a proposta de l'Assemblea Nacional de Dones del partit, té l'objectiu d'adaptar-se a les noves realitats. "Els feminismes formen part del cos polític de la nostra organització, no exclusivament de les dones", ha explicat la Vicesecretària General, Raquel Sans.

El nou nom de 'feminismes' permet tenir una mirada més transversal en l'acció política que vetlla per la perspectiva de gènere. Sans ha destacat que la ‘s’ de feminismes posa de manifest la "necessitat de tenir en compte la mirada interseccional a l'hora d'abordar les polítiques d'igualtat". "Les dones som diverses i necessitem posar la diversitat en l'abordatge de les polítiques d'igualtat", ha reivindicat la vicesecretària.

I es que Esquerra Republicana és un dels primers partits que ha assumit el compromís amb la lluita feminista i l'ha desplegat arreu de les seves polítiques, com és el cas de les llistes cremallera, el protocol feminista o el pla de formació en matèria de gènere per a la militància i els càrrecs electes, que aposta per la visibilització de les dones del partit.

Per altra banda, el canvi s'ha produït, també, per una qüestió de coherència amb la nova conselleria d'Igualtat i Feminismes, liderada per Tània Verge. El partit republicà va proposar a les eleccions del 14F la creació d'aquesta conselleria com una aposta "republicana i feminista" amb l'objectiu de garantir la perspectiva de gènere en totes les polítiques que s'impulsen des de la Generalitat.

Ara, Esquerra Republicana fa un pas més en la reafirmació del seu compromís feminista i amb l'eradicació de les discriminacions.