Aragonès: 'Catalans i catalanes, si voleu República, voteu Esquerra Republicana!'

Junqueras, Maragall, Vilalta, Rufián, i Alamany conjuren els republicans per alliberar Barcelona i tenyir groc el país el 28M

"Catalans i catalanes, si voleu República, voteu republicà; si voleu República, voteu Esquerra Republicana!". Són paraules del president de la Generalitat i coordinador nacional dels republicans, Pere Aragonès, en la festa de final de campanya que Esquerra ha organitzat a La Paloma de Barcelona de cara a les eleccions municipals d'aquest diumenge.

Aragonès ha compartit acte amb Oriol Junqueras, Ernest Maragall, Marta Vilalta, Gabriel Rufián i Elisenda Alamany, que han carregat contra el PSOE i han fet una crida no només a "alliberar" Barcelona sinó també a tenyir de groc tant l'àrea metropolitana com tot el país.

"Dilluns a banda i banda de la plaça de Sant Jaume de Barcelona ens posarem a treballar braç a braç per una Barcelona per a tothom i per la Catalunya sencera", ha arengat Aragonès al candidat d'Esquerra a l'alcaldia de la capital. En aquest sentit, Aragonès ha alertat al PSOE i al PSC que les decisions de Barcelona s'ha de prendre des de Barcelona. "N'hi ha que volen convertir Barcelona i Catalunya com el pati del darrere, la terrassa dels dissabtes de La Moncloa. I no ho permetrem perquè volem continuar la transformació republicana", ha insistit el president de la Generatlitat.

De fet, Maragall ha insistit a fer d'aquest diumenge una oportunitat per a l'esperança a la ciutat. "Alliberem Barcelona; no deixarem que s'ho quedin tot [...], no volem cacics, no admetem amos, no volem demanar permís; que no ens prohibeixin el somni!", ha reclamat.

Un somni que per Junqueras passa per construir un país hereu dels que van donar-ho tot i llegable a les generacions de futur. "Constituïm-nos un altre cop com els màxims defensors de la democràcia, com hem estat sempre, de la independència, de l'1 i del 3 d'octubre, [...] votant també per als veïns que no podran fer-ho i volen bastir una alternativa", ha afirmat.

En aquest context, ha apel·lat a un referèndum "definitiu" com a objectius dels republicans, "que serà més fàcil de guanyar si tenim a favor ciutats" com Badalona, Mataró, Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet o Sabadell. "El cinturó roig de les que ens sentim hereus i que volem que siguin una palanca de canvi en la conquesta de tots els drets", ha conclòs.

Vilalta, que ha acusat els que no guanyen a les urnes de voler guanyar eleccions intentant tupinades o a còpia de comprar vots, ha reivindicat Esquerra Republicana com la resposta clau en la disjuntiva entre passat i futur a partir del 28M. "És molt fàcil, o guanya Esquerra, o guanyen els de sempre que han manat sempre. L'època dels que han manat sempre s'ha acabat", ha augurat.

Rufián: "Trias vol guanyar Barcelona per salvar un partit; Maragall, per salvar una ciutat"

També contra el PSOE ha carregat el cap de files d'Esquerra Republicana a Santa Coloma de Gramenet. "Sabeu per què el PSOE està tan preocupat a l'àrea metropolitana? Per vosaltres. Enhorabona perquè ja heu preocupat tot un règim, i això sempre és un orgull", ha reivindicat d'entrada. Rufián ha reclamat a la ciutadania que aposti per fer realitat els somnis, també el d'un país millor. "És molt fàcil, és el vot d'ERC, l'eina per transformar la realitat.

Rufián ha interpel·lat directament també Colau per els darrers quatre anys a l'ajuntament per preguntar-li de què és responsable, i ha llençat un advertiment: "Trias vol guanyar Barcelona per salvar un partit. Ho sap tothom. És lloable. I Ernest Maragall vol guanyar Barcelona per salvar Barcelona. Aquesta és la diferència", ha etzibat.

Elisenda Alamany, i l'ànima de Barcelona

La número dos de la candidatura de Barcelona ha fet una crida a protegir la ciutat i la seva personalitat davant dels que pretenen vendre-se'n l'ànima. "Em fa por com l'estem perdent dia rere dia", ha dit en referència a la pèrdua del comerç de proximitat dels barris o l'expulsió de veïns pel preu de l'habitatge. "Si no la saben governar, si la volen vendre o entregar a Madrid supeditada, que s'apartin i que deixin pas", ha conclòs recordant el pacte Colau-Collboni-Valls per barrar el pas a l'alcaldia de Maragall ara fa 4 anys.