ERC demana la compareixença a la comissió contra el frau i la corrupció de tots els implicats en el cas ITV així com del President Mas

El portaveu adjunt del Grup Parlamentari d’ERC, Oriol Amorós, ha explicat que ERC sol·licita la compareixença a la comissió contra el frau i la corrupció de tots els implicats en el cas ITV. Amorós ha argumentat que ‘amb el coneixement de la instrucció del cas ITV, hem conegut com presumptament Oriol Pujol va utilitzar la seva posició d’influència i la seva xarxa de contactes per a facilitar tant com va poder els treballs de qui assessorava el tancament de les plantes de SHARP i YAMAHA, actuant d’igual manera en d’altres projectes d’inversió o de desinversió industrials on, presumptament, el tràfic d’influències va ser cabdal per a l’operativa d’aquests negocis’. ‘Creiem que els fets denunciats i apuntats per la instrucció són molt greus i que el Govern ha de donar explicacions de la seva activitat en matèria de deslocalitzacions industrials i, molt singularment, en els casos esmentats’ .

Per tots aquests motius Esquerra Republicana ha demanat la compareixença de tots els càrrecs públics que van intervenir en aquestes operacions i dels inversors industrials que van substituir YAMAHA i SHARP.

El diputat Oriol Amorós intervé a la comissió sobre el frau i la corrupció

Sol·licitud de compareixença del MHPG Artur Mas

En relació a la compareixença del President Mas al Parlament, ERC ha manifestat sempre que aquesta compareixença s’havia de produir i el lloc més indicat és la Comissió d’Afers Institucionals. Esquerra Republicana ha demanat al president en quatre ocasions, que comparegués a petició pròpia davant l’òrgan que ens sembla més indicat per fer-ho, la Comissió d’Afers Institucionals, tal i com el president es va mostrar disposat a fer en el darrer debat de política general el darrer mes de setembre.

Atès que un president de la Generalitat pot comparèixer davant del Parlament, a petició pròpia davant la Comissió d’Afers Institucionals, o bé a petició del Parlament davant el Ple o davant una comissió d’investigació; atès que el passat divendres 17 de gener el President va declarar en una entrevista radiofònica que compareixeria quan el Parlament li ho demanés i descartava, per tant, la compareixença a petició pròpia, ERC ha sol·licitat la seva compareixença a la comissió d’investigació.

Esquerra Republicana creu que la preocupació pels casos de corrupció, per la falta de transparència i pel tràfic d’influències és una exigència creixent de la ciutadania del nostre país a la que cal donar una resposta clara i davant la qual hem de posar la regeneració democràtica com un dels pilars de la nostra acció política present, així com un dels eixos vertebradors del nou país que volem fer.

Etiquetes