El senador d'Esquerra Republicana - EH Bildu Jordi Martí.

La moció també exigeix posposar el pagament del cànon durant 6 mesos a partir de la finalització de l’estat d’alarma

Esquerra Republicana ha demanat al Senat una rebaixa, de com a mínim el 50%, del cànon de costes de les activitats a les platges i passeigs marítims afectats pel domini públic marítim-terrestre. L’objectiu és facilitar l’activitat durant aquesta temporada turística i incentivar l’activitat econòmica dels municipis del litoral. La mesura va adreçada especialment als "xiringuitos" de platja.

A més, la moció dels republicans demana posposar el pagament del cànon durant 6 mesos a partir de la finalització de l’estat d’alarma. Així com, autoritzar de manera excepcional, per aquesta temporada 2020, un augment de la superfície ocupada per les instal·lacions dels establiments amb la finalitat que es pugui donar compliment als requeriments de les autoritats sanitàries en matèria de distància de seguretat.

Ara, més que mai, toca estar al costat del sector turístic i de les persones que viuen de fer temporada a la costa
Jordi Martí Senador d'Esquerra Republicana

El senador per Girona, Jordi Martí, manifesta que “aquesta és una mesura imprescindible” per ajudar a tots aquells establiments i activitats que actuen com a dinamitzadors de la temporada turística al litoral català, que “s’han vist obligats” a tancar i han vist reduïts els seus ingressos a conseqüència de la COVID-19.

“Aquesta moció és plenament assumible pel govern espanyol. Entenem que ara, més que mai, toca estar al costat del sector turístic i de les persones que viuen de fer temporada a la costa Catalans, un dels principals motors econòmics, i del que depenen més de 2000 de llocs de treball només a les guinguetes”, defensa el senador, que va treballar la moció amb sectors implicats, entre d’altres amb l’Associació de Xiringuitos de Catalunya.

Etiquetes