ERC es manifesta recordant que el tractat d'Utrecht va cedir Gibraltar al Regne Unit i Catalunya a Espanya

El portaveu parlamentari d'ERC, Josep Huguet, juntament amb els diputats Xavier Vendrell i Pere Vigo, el líder de les JERC, Uriel Bertran, i una cinquantena de militants, s'han manifestat davant de la seu del govern civil de Barcelona, lloc on s'estava celebrant la reunió entre els ministres d'afers exteriors dels estats espanyol i britànic. Els dirigents d'ERC portaven una pancarta en la que es podia llegir, en anglès, Utrecht va vendre Gibraltar al Regne Unit i Catalunya a Espanya. Devolution!. Huguet ha qualificat "d'irònic el fet que aquesta reunió se celebri a Barcelona, donats els paral·lelismes que envolten la sort de Gibraltar i de la Nació Catalana, ja que les circumstàncies històriques que han vinculat Gibraltar al regne Unit durant els darrers 288 anys són idèntiques a les que han privat Catalunya de la seva condició d'estat i de les seves llibertats nacionals durant aquest mateix període". > Més informació [::]