Junqueras: “No podem perdre l’oportunitat de portar un pres polític i candidat a la presidència de la Comissió Europea al Parlament Europeu”

Els presos polítics Oriol Junqueras i Raül Romeva han assegurat en un acte a Lleida que "amb cada un dels vostres vots ens esteu acostant a la nostra llibertat i a la del país"

L'acte d'aquest vespre a Lleida ha estat protagonitzat per la intervenció d'Oriol Junqueras i Raül Romeva, els quals han fet acte de presència a través d'un vídeo gravat aquesta tarda a la presó de Soto del Real. Junqueras ha explicat al públic assistent al poliesportiu de la Bordeta que “davant hi tenim gent molt poderosa, que ens posa pals a les rodes i fins i tot ens pega i ens empresona”. Així i tot, ha assegurat que “guanyar és una feina assumible i ho podem fer a través de la democràcia i de majories sòlides”. El President d'Esquerra Republicana ha advertit que “no podem perdre l’oportunitat de portar un pres polític i candidat a la presidència de la Comissió Europea al Parlament Europeu”. “Recordeu que amb cada un dels vostres vots ens esteu acostant a la nostra llibertat i a la del país”, ha afegit el líder republicà.

Junqueras no estava sol. Al seu costat hi havia el senador Raül Romeva, que ha estat contundent a l'hora d'assegurar que “més d'hora que tard Europa entendrà que la República és cada vegada més real i aquesta realitat comença a cada un dels nostres municipis”. Romeva ha dit que “som on som perquè vam fer el que ens demanava la ciutadania però sobretot perquè vam fer el que creiem”.

Som on som perquè vam fer el que ens demanava la ciutadania però sobretot perquè vam fer el que creiem
Raül Romeva Senador

El President del Parlament, Roger Torrent, també ha viatjat a la terra ferma per fer una contundent defensa de la República. Torrent ha recordat que “la República no és una qüestió simbòlica sinó que són lleis socials, escoles, hospitals, etc. i l'única manera de guanyar-la és fent republicans a cada carrer i a cada barri”. El President del Parlament també ha aprofitat per llançar un dard a Miquel Iceta. “Ningú ens pot demanar, ni per cortesia ni per res, que traïm als nostres principis. Si pensen que amb nomenaments simbòlics n'hi ha prou, és que no tenen ni idea del que està passant a aquest país. Nosaltres som els del diàleg i la negociació, sí, però l'única manera de fer-ho és mirant-nos de tu a tu, sense xantatges”, ha afirmat de forma vehement el de Sarrià de Ter.

L'actual eurodiputat i candidat a les eleccions europees, Jordi Solé, reconegut davant del públic assistent que “podem estar decebuts amb aquesta Europa”, però també ha assegurat que “cometríem un error molt greu si, a causa d'aquesta decepció, diguéssim que volem aïllar-nos del projecte”. “Catalunya és Europa, vol ser Europa i vol seguir sent Europa” ha asseverat Jordi Solé.

Finalment, Miquel Pueyo, alcaldable d'Esquerra a la ciutat de Lleida, i Mariama Sall i Jordina Freixanet, també candidates republicanes, han sigut la representació lleidetana a l'acte. Pueyo ha assegurat que existeix una “pinça entre PSC i Ciutadans per anar contra Esquerra i això vol dir que som l'enemic a batre, que saben que podem guanyar!”. Per la seva banda, Sall ha advertit que “el 26 de maig no votem només un alcalde sinó que decidim quin model de ciutat volem”. Finalment, Fraixanet ha assegurat que “la nostra candidatura és el pal de paller de l'esquerra transformadora; som la transició necessària després de 40 anys; som el mínim comú multiplicador d'aquest canvi”.