Marta Vilalta, en roda de premsa / Marc Puig

Vilalta explica que els republicans volen iniciar negociacions de manera imminent i aposten per un govern ampli

De les urnes d'aquest 14F es desprèn que més de la meitat dels catalans i les catalanes volen construir una república catalana. Així ho ha assegurat la portaveu i secretària general adjunta, Marta Vilalta, en roda de premsa aquest dilluns. "El 50% era un repte que volíem i podíem assolir, i ens ho havien criticat molt, però és una fita molt important per al nostre moviment; és un missatge claríssim, també a la comunitat internacional: Catalunya vol ser un estat, volem la independència del nostre país", ha assegurat. És una "fita històrica", ha afegit Vilalta.

Els republicans, però, veuen altres missatges després d'analitzar els resultats d'aquest diumenge, que els donen 33 escons i el lideratge de l'independentisme. Un independentisme que és clarament d'esquerres i per això Vilalta ha assegurat que la reconstrucció de la crisi del coronavirus ha d'arribar des de la justícia social. I la solució al conflicte polític, sobre els grans consensos que, des d'aquest diumenge, defensen 82 diputats i diputades: amnistia i exercici de l'autodeterminació.

És en aquest sentit que Vilalta ha assegurat que els republicans volen començar les negociacions per formar govern de forma "imminent" i ha insistit en la importància de bastir un govern ampli amb el lideratge d'Esquerra i amb Pere Aragonès a la presidència.

Tot plegat ho ha dit poc abans que transcendís que la Fiscalia ha tornat a demanar que es revoqués el tercer grau als presos i les preses polítiques. "Esquerra liderarà una nova etapa en què hi deixarem la pell per aconseguir la fi de la repressió i perquè votem de forma lliure el futur del nostre país", ha afirmat Vilalta.

Etiquetes