Vilalta: 'La Nova Generalitat Republicana serà un govern al costat de la gent, transformador, feminista, ecologista i radicalment democràtic'

Els republicans fixen com a reptes de legislatura un pla de rescat social, un de reconstrucció per transformar el país, un pacte antifeixista i aconseguir l'amnistia i el referèndum

Esquerra vol que la Nova Generalitat Republicana sigui un govern al costat de la gent, progressista i transformador, profundament feminista, desacomplexadament ecologista i radicalment democràtic. "És com ens ho imaginem", ha assegurat la portaveu i secretària general adjunta d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, en roda de premsa aquest dilluns. Aquesta és la proposta que els republicans defensen per encarrilar una nota etapa de governabilitat a Catalunya, que s'està perfilant aquests dies amb les negociacions per formar Govern després del 14 de febrer.

La portaveu dels republicans ha assegurat que Esquerra té bones sensacions per construir acords i arrencar la legislatura però ha reclamat també no perdre l'oportunitat històrica per bastir un Govern i un Parlament forts, i que estiguis centrats tant en la justícia social a l'hora de fer polítiques públiques com en la fi de la repressió i l'exercici de l'autodeterminació. "No podem malbaratar el 51% dels vots a favor de l'independentisme, i no ho farem", ha assegurat Vilalta en roda de premsa.

En aquest sentit la també secretària general adjunta d'Esquerra ha desgranat el projecte de Govern que els republicans presenten al país i a JxCat, la CUP i els comuns per desencallar la legislatura. Aquests són els quatre eixos que Esquerra posa sobre la taula, i algunes de les propostes concretes que se'n deriven:

1- Pla de rescat social

• Un pla d'ocupació i emancipació juvenil, una eina "imprescindible"
  • Pla de xoc contra la pobresa
  • Subvenció per a higiène femenina per fer front a la pobresa menstrual
  • Pla integral per a la salut emocional
  • Pla de xoc vinculat a l'habitatge, que implica també una "croada contra els desnonaments"

2- Pla de reconstrucció i transformació del país

• Pla de reactivació econòmica i social, amb un pes molt clar dels fons europeus
  • Enfortiment del sector públic per reforçar l'estat del benestar. En aquest sentit, Vilalta ha posat èmfasi també en lluitar contra les empreses i oligopolis que volen especular amb els serveis bàsics a les persones
  • La gratuïtat de l'educació de 0-3 anys
  • Pla Nacional de transició ecològica
  • doblar el finançament a cultura

3- Pacte antifeixista i en defensa dels drets i les llibertats

4- República Catalana

Reemprendre la via de la negociació per fer possible el Referèndum i l'amnistia, "i fer-ho amb fortalesa". Els republicans volen seguir avançant cap a la República catalana, cap a la independència, ha dit.

"Són algunes de les mesures que posem sobre la taula per tancar un acord per tenir un Govern i un Parlament amb majories estables, i desenvolupar propostes per ajudar a construir el país que volem", ha conclòs.

La fiscalia, contra la Mesa independentista

Durant la mateixa roda de premsa, Vilalta també ha traslladat tot el suport tant al president del Parlament, Roger Torrent, com a la republicana Adriana Delgado, i a Josep Costa i Eusebi Campdepadrós, els membres de la Mesa acusats de desobediència per la fiscalia per haver permès al Parlament un debat sobre l'autodeterminació i la monarquia. "Hi ha d'haver llibertat d'expressió; per molt que intentin censurar debat no podran amagar les pràctiques corruptes de la monarquia ni que l'autodeterminació sigui un consens de país i la proposta que defensem per solució el conflicte polític" amb l'Estat espanyol, ha afirmat.

? Aquí ho pots recuperar?

Etiquetes