El president del grup d'Esquerra Republicana al Parlament, Sergi Sabrià / Marc Puig

Els republicans reiteren que cal consens i corresponsabilitat de tots els partits

El president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, ha carregat aquest dimecres contra el PSC per pressionar el Govern i voler mantenir a qualsevol preu la data electoral del 14 de febrer malgrat els indicadors epidemiològics. "Coneixent la situació, insisteix a fer eleccions aparentment per pur electoralisme", ha assegurat durant el debat al Parlament.

"Sembla que Illa és l'únic ministre de salut del món que posa per sobre els interessos electorals dels col·lectius. Ja és greu deixar aquestes responsabilitats enmig d'una pandèmia per anar a fer de candidat, però encara és pitjor pressionar per pur electoralisme", ha assegurat Sabrià.

Els republicans insisteixen que la decisió sobre si ajornar o no la convocatòria electoral ha de passar per tenir un consens de tots els partits polítics, i des de la corresponsabilitat. "I mentre pressionen el Govern de la Generalitat, el PSOE anuncia que posposa el seu congrés federal per la pandèmia fins a l'octubre. Coherència... Crec que és difícil quedar més retratats senyors del PSC. L'han deixat fent el paperet, senyora Granados", ha advertit Sabrià al PSC.

El dirigent dels republicans ha insistit que la prioritat només pot ser garantir el dret a vot de tothom i la seguretat de tothom. "Tot alhora. I, per això, és fonamental que les dades i els criteris sanitaris siguin l'element clau per prendre la decisió final", ha dit.

Tot plegat ho ha afirmat després d'una nova compareixença del Govern al Parlament per explicar les darreres decisions preses per combatre la pandèmia. "Tingueu clar que ens sortirem, però que el camí és llarg i serà dur encara", ha dit Sabrià. El Govern està fent tot allò que és a les seves mans "per guanyar la batalla, malgrat que el govern espanyol ha decidit rentar-se les mans en la gestió contra el virus i sobretot en les ajudes als sectors més afectats".

I en aquest context, la Generalitat ha de fer un "esforç ingent" per aconseguir mobilitzar els pocs recursos que té per ajudar la gent, "mentre el govern espanyol no es mou i es permet el luxe de designar el ministre de Sanitat com a candidat a Catalunya", ha conclòs Sabrià.

El vicepresident del Govern, Pere Aragonès, també ha avançat que el Govern, tot i la insuficiència financera, treballa en un sistema d'ajudes de caràcter trimestral per tal de contribuir a salvar l'economia.

"És ambiciós, haurà d'anar molt més enllà del que vam fer en el darrer any i de servir per a injecció directa d'ajudes més permanents als sectors més afectats. Ho volem fer de la mà dels agents socioeconòmics, partint del compromís amb el diàleg social", ha explicat. Aragonès també insistit en la urgència de decretar el teletreball obligatori per part del govern de l'Estat espanyol. "Si l'Estat no ho vol fer, que traspassi la competència a aquest Parlament perquè ho pugui fer", ha conclòs.