La roda de premsa d'Oriol Junqueras en 15 frases: 'El nostre objectiu legítim ha estat, és i serà la independència de Catalunya'

El president d'Esquerra Republicana i candidat al Congrés, Oriol Junqueras, ha començat la roda de premsa des de la presó de Soto del Real, on continua pres des de fa més d'un any i 5 mesos, dient a tots els periodistes que tenia davant que els trobava molt a faltar, que lamentava no poder fer més rodes de premsa i ha enviat un missatge als seus dos fills, que l'estaven seguint des de casa: "Hola Lluc, hola Joana!". Aquesta ha estat l'arrencada d'una roda de premsa històrica en què el president d'Esquerra Republicana ha anat responent una a una totes les preguntes dels més de 80 periodistes acreditats a la seu de l'Agència Catalana de Notícies (ACN) i on tothom ha pogut veure que continua amb la mateixa fermesa, vehemència i fortalesa de sempre, malgrat la presó.

Junqueras ha anat desgranant el seu pensament i la posició dels republicans respecte a la independència, el procés cap a la República catalana, la defensa del referèndum que considera "inevitable" i especialment els escenaris postelectorals després del 28A. En aquest sentit, el president d'Esquerra i candidat republicà ha recordat que mai facilitaran que governi l'extrema dreta a l'Estat espanyol, "com no faria cap demòcrata", però a la vegada no regalaran els seus vots a cap partit i continuaran defensant tots i cadascun dels objectius i condicions d'Esquerra Republicana, com són el referèndum, la República i les polítiques socials.

Aquestes són les 15 millors frases del president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, a la roda de premsa des de Soto del Real:

• Nosaltres, republicans com som, estem convençuts que la millor manera d'assolir els objectius de convivència, progrés, igualtat d'oportunitats i justícia és la República catalana.
  • Qualsevol demòcrata europeu té l'obligació d'evitar que hi hagi governs d'extrema dreta. Això no vol dir que regalem els nostres vots a ningú. Serem exigents amb totes les condicions, accions i decisions que es puguin prendre.
  • Si el PSOE pot, pactarà amb C's. L'independentisme té la possibilitat de guanyar per primera vegada unes eleccions generals a Catalunya. Som la millor alternativa.
  • Això d'arribar fins al final li pregunta a una persona que és a la presó. Evidentment que no renunciarem als nostres objectius democràtics, ni als nostres drets. Esquerra defensarà sempre els interessos de la ciutadania, fins i tot si això implica que jo i els meus companys siguem a la presó i a l'exili.
  • La nostra voluntat deu ser molt alta i molt gran quan ens estan demanant, en el meu cas, 25 anys de presó i continuem defensant exactament el mateix que hem defensat sempre!
  • El nostre objectiu legítim ha estat, és i serà la independència de Catalunya.
  • Hi hauria algú al món que dubtaria de la voluntat de la societat catalana si Esquerra guanyés aquestes eleccions de forma molt clara? La victòria d'Esquerra Republicana seria un missatge molt contundent de constància, de persistència, d'esforç, d'esperança, d'il·lusió, de voluntat de construir.
  • Si no ens hem aturat, no ens hem cansat ni ens hem acovardit a la presó, vostès ja es poden imaginar que no ho farem mai.
  • Necessitem que tothom vagi a votar el 28A. Si guanyem, estem molt més a prop del referèndum inevitable que ha d'acabar culminant amb la República Catalana, aquest és el nostre objectiu.
  • A Espanya hi ha tres persones que tenen tant com 15 milions de persones. Els sembla normal, útil i just? Cal redistribuir i dedicar part d'aquests recursos a millorar aspectes com l'educació i la sanitat.
  • Si tenim clar l'objectiu, som invencibles. Han fet servir les clavegueres de l'Estat i han posat tots els recursos que tenien a l'abast per vèncer-nos i si no ens han vençut, és perquè som invencibles.
  • Com que no deixarem de defensar mai el que sempre hem defensat, ni estant a la presó, les possibilitats d'èxit són enormes. Si som capaços de construir projectes cada cop més amplis, guanyarem. No tingueu cap dubte que guanyarem.
  • [Al president Puigdemont] Li envio una abraçada fraternal, molt cordial, de companys. Tinc la voluntat de continuar treballant i continuar-nos entenent.
  • Esquerra Republicana és un partit amb 88 anys d'història republicana, independentista, de compromís amb la justícia social. 88 anys d'història i cap cas de corrupció. Ens en sentim legítimament orgullosos.
  • Els demano que es deixin la pell, que s'esforcin i que facin els millors resultats perquè tenim un futur millor per construir. Tenim molts reptes i per afrontar-los volem totes les eines. Per això volem la República.