Esquerra Republicana se suma a la vaga feminista i reivindica el seu compromís amb els drets de les dones

Demà, dia 8 de març, Dia Internacional de les Dones, Esquerra Republicana renova el seu compromís amb els drets de totes les dones, i aquest any encara més, perquè la pandèmia i les seves conseqüències no només han palesat que les desigualtats de gènere segueixen ben presents en la nostra societat sinó que, a més, les ha agreujat. Aquest 2021 és més urgent que mai denunciar-les per garantir que la sortida de la crisi no perpetuï aquesta situació injusta, sinó que la reverteixi i amplïi els drets de totes les dones.

El compromís de la formació republicana amb els principis feministes és innegociable i va molt més enllà de la reivindicació puntual. Així ho refrenda, per exemple, la creació imminent d’una conselleria d’Igualtat i Feminismes en el proper govern republicà de la Generalitat.

Aquesta mesura és la conseqüència d’un treball de dècades que porten a terme Esquerra Republicana i el Jovent Republicà, que es manifesta també internament, entre d’altres, amb la posada en marxa del Pla Intern per la Igualtat, del Protocol per a la prevenció i l'abordatge de l'assetjament sexual i per raó de sexe o les llistes cremallera a totes les eleccions en municipis de més de 3.000 habitants. Esquerra Republicana no només predica la igualtat de gènere, sinó que, a més l’exerceix, amb compromís, amb ambició i amb responsabilitat arreu on és present.

Per tots aquest motius, Esquerra Republicana se suma a la vaga convocada pel moviment feminista i suspèn tota la seva activitat, tant interna com externa. Així, demà no hi haurà la roda de premsa habitual de cada dilluns.

Esquerra Republicana fa una crida a totes les persones militants, simpatitzants, votants i a la ciutadania en general a sumar-se a les mobilitzacions convocades, respectant totes les mesures de seguretat.

Etiquetes