ERC farà campanya a favor del No en el referèndum sobre el Tractat de la Unió Europea organitzant més de 300 actes

Durant la presentació de la Jornada de treball sobre la Constitució europea que s'ha celebrat aquest matí al Centre Cívic Pati Llimona de Barcelona, el secretari d'Imatge i Comunicació, Uriel Bertran, ha explicat que ERC organitzarà més de 300 actes terrorials i sectorials per demanar el vot contrari en el referèndum del proper 20 de febrer.

ERC farà precampanya amb l'eslògan "Una altra Constitució europea és possible" i segons Bertran, "intentarem desenvolupar aquelles idees que han de conformar aquesta altra Europa en els eixos social, democràtic i de respecte cap a la diversitat nacional".

Així mateix, s'intentarà "fer front als intents d'alguns partidaris del Sí de fer una campanya fomentada en la por i en la confusió per tal de deslegitimar la campanya dels que defensem que una altra Constitució europea és possible. Per tant, demanarem el vot contrari en el referèndum", ha explicat el secretari d'Imatge i Comunicació, que ha avançat que per Nadal es farà alguna acció.

Els eixos de la campanya seran l'europeisme –amb la celebració d'actes a Brussel·les i Estrasburg– i la proximitat –amb més de 300 actes a tot el territori i actes sectorials– , en una campanya que pretén ser distesa i simpàtica: "Buscarem un no que somriu enfront de la campanya de la por".

En la presentació de la jornada, que ha estat encapçalada per la Secretària de Política Internacional Pilar Dellunde, l'eurodiputat, Bernat Joan, ha reiterat la tradició europeista dels catalans, ha lamentat que Europa estigui controlada pels Estats i ha advertit que els mecanismes per a canviar el Tractat Constitucional de la Unió Europea són més complicats que els de la Constitució espanyola.

Per la seva part, el president, Josep-Lluís Carod-Rovira, fent referència implícita en tot moment al que ha passat aquesta matinada a Fresno amb la Federació Catalana de Patinatge, ha insistit en què "el problema no és Europa, és Espanya" i també França, i ha dit que el problema "ho és en el terreny polític, cultural, econòmic i esportiu".

Per a Carod, "a Europa, qui no té Estat no existeix", per la qual cosa ha tornat a reclamar un Estat propi per a Catalunya. I ha afegit que "ERC se sent incòmode amb un Tractat Constitucional que no garanteix la presència" de Catalunya i que, a més, fa que es depengui dels Estats, com Espanya, per a qüestions claus, entre les quals ha assenyalat el reconeixement de la llengua catalana, la modificació del Llibre Blanc del Transport de la UE per fer referència a l'Eix mediterrani, la recepció de ràdios i televisions fora de les fronteres dels Estats i el reconeixement de la Conferència d'Assemblees Legislatives Regionals Europees (CALRE).

Durant la jornada s'han fet dues taules rodones, una consistent en una anàlisi crítica sobre el Tractat i l'altra sobre les raons a favor i en contra. L'acte s'ha clos amb la intervenció de Carme Capdevila, vicesecretària general d'Acció Política, i Josep Vall, vicesecretari general de Coordinació Interna i Acció Electoral.