Pau Morales, diputat d'Esquerra Republicana i Jovent Republicà al Parlament / Pau Morales

El Parlament ha aprovat aquest dijous una proposta de resolució impulsada pel grup parlamentari d'Esquerra Republicana que rebutja les ingerències de l'Estat espanyol en partits i entitats de l'independentisme juvenil. El text, que ha rebut el suport de quatre formacions, condemna les actuacions que han estat dirigides per part de l'Estat espanyol contra l'associacionisme juvenil.

La proposta de resolució es va presentar després que es destapés als mitjans de comunicació una primera infiltració d'un agent de policia durant dos anys a l'esquerra independentista, i també poc després de l'intent de captació d'un jove com a confident infiltrat a Jovent Republicà.

Una majoria àmplia de diputats i diputades han expressat la seva solidaritat als afectats amb la votació del text a la Comissió d'Afers Institucionals del Parlament.De fet, el diputat Pau Morales, ha defensat el text com una crida a posar fi a la impunitat. "No pot ser que organitzacions reconegudes, organitzacions que participen de la vida social i política al nostre país, vegin coaccionada d'aquesta manera la seva llibertat", ha afirmat en comissió.

En aquest sentit, el Parlament ha fet una crida al Govern de la Generalitat per reclamar al govern espanyol que aturi qualsevol activitat d'espionatge, seguiment o infiltració contra organitzacions polítiques juvenils independentista o de qualsevol signe polític democràtic. I que també obri una investigació per depurar responsabilitats tant operatives com polítiques. El Parlament ha emplaçat doncs avui, "un cop més, a les institucions de l'Estat a abandonar el joc brut, a abandonar aquestes pràctiques abominables", ha dit.

"Més acabar amb la impunitat i investigar les males pràctiques dels cossos policials estatals als Països Catalans i envers el conjunt de moviment socials, i menys pressió i coaccions a l'independentisme i als moviments socials", ha apuntat el diputat de Jovent Republicà al grup d'Esquerra Republicana.

Per tot plegat, el text també fa una crida a intensificar la participació política i social, especialment dels joves, en defensa dels drets de forma pacífica i democràtica. "La millor resposta és més organització, més mobilització i, sobretot, defensar aquells drets que ens són propis com a ciutadans i ciutadanes lliures", ha conclòs Morales.